استاد آواز ایرانی تحت عمل جراحی قرار گرفت

«نصرالله ناصح پور» پیشکسوت آواز ایرانی هم اکنون در بیمارستان بستری است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ایرنا ، پیمان ناصح پور فرزند این استاد موسیقی گفت: پدر از روز چهارشنبه 23 مهرماه به دلیل شدت گرفتن بیماری اش به بیمارستان مهر منتقل شد و همان روز تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از عمل جراحی، حال عمومی و جسمی ایشان بهبود یافته و هم اکنون در بیمارستان بستری است.ناصح پور افزود: به گفته پزشک معالج، با بهبودی شرایط جسمی، پدر در روزهای آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

نصرالله ناصح پور در سال 1319 در اردبیل به دنیا آمد و از همان دوران کودکی، در خانواده ای موسیقی شناس پرورش یافت.او با عزیمت به تهران، بیشتر اوقات خود را صرف فراگیری موسیقی سنتی ایران کرد و پس از آشنایی با استاد محمود کریمی، به هنرستان آزاد موسیقی ملی راه یافت و مشغول تحصیل شد.

در آنجا آشنایی با مطالب و نکته های شفاهی در کلاس درس استاد علی اکبرشهنازی، این امکان را ایجاد کرد که در محفل هنری استاد امیر قاسمی نیز با روح و حس ساز استاد سعید هرمزی و دیگر استادان حاضر در هنرستان محشور شود.

پس از تشکیل کلاس های مرکز حفظ و اشاعه موسیقی،از راهنمایی، آموزش و توصیه های ارزنده استاد نورعلی برومند بهره مند شد.وی از جلسات شناخت موسیقی و کلام و تلفیق شعر و موسیقی نیز بهره های فراوان جست و سپس جهت فراگیری ردیف عالی موسیقی سنتی و آموزش تصنیف و ضرب آهنگ مربوط به آن، به محضر استاد عبدالله دوامی راه یافت.

این استاد آواز در طول سال ها فعالیت موسیقایی خود شاگردان بسیاری را تربیت کرده که از آن جمله می توان به محمدرضا لطفی، جمشید عندلیبی (در زمینهُ ردیف و جواب آواز)، محمود مخدوم، صدیق تعریف،پری ملکی، آرش رحمانیان، محمد ملاآقایی روزبهانی (همگی در رشتهُ آواز) اشاره کرد.

وی هم اکنون یکی از اعضای هیات مدیره کانون خوانندگان سنتی خانه موسیقی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄  4  =