نباید لوبیا بخورید اگر…

کاری به رژیم‌های چند روزه و عجیب و غریب نداریم ولی اگر یک متخصص علم تغذیه برای چاقی یا لاغری رژیم تجویز کند، امکان ندارد حبوبات را از برنامه غذایی قلم بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مجله سیب سبز کاری به رژیم‌های چند روزه و عجیب و غریب نداریم ولی اگر یک متخصص علم تغذیه برای چاقی یا لاغری رژیم تجویز کند، امکان ندارد حبوبات را از برنامه غذایی قلم بگیرد. حبوبات یکی از گروه‌های غذایی اصلی هستند که بود و نبودشان بر تندرستی تاثیر مستقیم می‌گذارد، شاید به همین دلیل است که تعداد غذاهای ایرانی که حبوبات جزء مواد لازم‌شان باشد، کم نیست. از انواع آش و آبگوشت گرفته تا خورش‌های رنگ و وارنگ و حتی سالادهای‌مان، بسیاری از غذاها با میزان متفاوتی از حبوبات که لوبیا متنوع‌ترین آنهاست، تهیه می‌شوند.

اما بیماری‌ها و مشکلات فراگیر روده و دستگاه گوارش و بسیاری دیگر از مشکلات یا شرایط خاص جسمانی، خیلی‌ها را از خوردن این دانه پرخاصیت برحذر می‌کند، به همین دلیل نظر دکتر تبسم ارشادی‌فر، متخصص طب سنتی را در مورد خواص لوبیا و موارد منع مصرفش پرسیدیم. او به ما می‌گوید این دانه را چه زمانی و با چه مصلحاتی باید خورد تا لذت مصرف کردنش با زجر نفخ و دل درد و مشکلات دیگر سلامت همراه نشود.

بخورید و نفس بکشید

لوبیا خوراک باارزشی است ولی از حیث رتبه‌بند‌ی بعد‌ از نخود‌ قرار می‌گیرد‌. گرچه خواص این د‌انه از نخود‌ که پاد‌شاه حبوبات است، کمتر است اما لوبیا به‌د‌لیل نفخ کمتری که نسبت به بسیاری از حبوبات مانند‌ باقلا د‌ارد‌، طرفد‌اران بیشتری د‌ارد‌. گرچه میان انواع لوبیا از نظر خاصیت و طبع تفاوت‌هایی وجود‌ د‌ارد‌، اما به‌طور کلی برخی خواص برای همه انواع این د‌انه مشترک هستند‌.
 

برا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1