سریال‌های علمی-تخیلی که نباید از دست بدهید

سریال ها هر چقدر هم که نسبت به فیلم های سینمایی عامه پسندتر باشند اما نمی توانند از سوژه های جذابی که ژانر علمی – تخیلی در اختیارشان می گذارد، صرفنظر کنند. حتی اگر این سوژه ها به پیچیده شدن داستان منجر شود که چندان مورد علاقه تهیه کنندگان تلویزیونی نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  همشهری دانستنیها سریال ها هر چقدر هم که نسبت به فیلم های سینمایی عامه پسندتر باشند اما نمی توانند از سوژه های جذابی که ژانر علمی – تخیلی در اختیارشان می گذارد، صرفنظر کنند. حتی اگر این سوژه ها به پیچیده شدن داستان منجر شود که چندان مورد علاقه تهیه کنندگان تلویزیونی نیست.

شرح حالی داریم از بهترین های ژانر علمی – تخیلی در تلویزیون که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده اند. ما هم سراغ شان رفته ایم تا ببینیم هر کدام شان دست روی چه سوژه های علمی گذاشته اند.

انسانم آرزوست

Almost Human

خالق: جی. اچ. وای من

خلاصه داستان: در سال 2048 آمار جرم و جنایت حدود 400 درصد افزایش داشته است. برای جلوگیری از این روند صعودی نیروهای پلیس تصمیم گرفته اند که از روبات ها برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده کنند؛ روبات هایی که کاملا شبیه انسان ها هستند.

البته طبق برنامه نویسی های انجام شده، این روبات ها کاملا خالی از احساسات هستند؛ به جز یک سری از روبات ها که یکی از آنها همکار پلیس نقش اول داستان می شود.

خالق اصلی سریال «جی. اچ. وای من» است، کسی که به خاطر خلق سریال Fringe به شهرت فراوانی رسید. جی. جی آبرامز معروف هم در این سریال نقش تهیه کننده اجرایی را دارد.

مباحث علمی: چون سریال در آینده روایت می شود پس واضح و مبرهن است که شاهد پیشرفت های زیادی در تکنولوژی هستیم. از جمله پیش بینی های این سریال درباره تکنولوژی های آینده می توان به استفاده روزمره از پرینتر سه بعدی، تولید اعضای بدن انسان به صورت مصنوعی، قرص هایی برای جبران تمام کمبودهای غذایی، دستگاه هایی که ابتدا جنازه را می سوزاند و سپس نیست و نابودش می کند و قرص هایی که وقایع فراموش شده را به یاد طرف می آورند، اشاره کرد.
 

روبات

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  ⁄  23  =