استاندارد چارترد ۱۰۰ شعبه بانکداری خود را تعطیل می‌کند

بانک استاندارد چارترد انگلیس که پس از پرداخت جریمه سنگین به آمریکا در مورد نقض تحریم‌های ایران با مشکلات فراوانی روبرو است، 100 شعبه بانکداری خرد خود را تعطیل می‌کند، تا ارزش سهامش را بالا بکشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس،به نقل از ولیو واک، پس از بانک زراعت ترکیه که به علت سخت‌گیری‌های شدید ناظر مالی نیویورک در مورد تحریم‌های آمریکا، پس از 31 سال فعالیت، بانکداری خرد خود در نیویورک را متوقف کرد، اکنون نوبت به استاندارد چارترد رسیده است.

این بانک انگلیسی، یکی از مهم‌ترین بانک‌های این کشور محسوب می‌شود که در زمینه ارائه وام مسکن نیز فعال است.

استاندارد چارترد اعلام کرد که در نظر دارد تا 100 شعبه بانکداری خرد خود (8 درصد شبکه بانکی این بانک) را در سال آینده تعطیل کند و قادر خواهد بود تا سالانه 400 میلیارد دلار از این تعطیلی‌ها کسب کند و سوددهی خود را بهبود بخشد.

این بانک انگلیسی، نشستی سه روزه با سرمایه‌گذاران در هنگ‌کنگ در مورد برنامه‌هایش برای افزایش سود برگزار کرد.

ارزش سهام بورس این بانک در سال جاری 31 درصد کاهش یافته است. استاندارد چارترد، بدترین عملکرد بورسی در انگلستان در سال جاری را به خود اختصاص داده است. این بانک، سه بار در سال جاری، پیش‌بینی سوددهی خود را تغییر داده است.

این بانک انگلیسی در نظر داشت تا طی 10 سال، درآمدهای خود را به رکودی بالا برساند اما عملکرد آن در تابستان 2012 متوقف شد. این شرکت 667 میلیون دلار برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران جریمه پرداخت کرد. همچنین 300 میلیون دلار دیگر برای عدم اجرای کامل سیستم پایش ضدپولشویی جریمه شد.

بنا بر اعلام این بانک، استاندارد چارترد بیشتر بر 1.6 میلیون مشتری قبلی خود و 400 هزار مشتری تجاری تمرکز خواهد کرد. این بانک 10 میلیون مشتری در 34 کشور دنیا دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  12