نیروی نفوذی و آسیب پذیری ویندوز، زمینه ساز هک ۵۶ میلیون تراکنش پرداخت

هکرهای فروشگاه هوم دیپات 53 میلیون آدرس ایمیل را تصرف کردند

هکرها به کمک یک نیروی نفوذی و با سوء استفاده از آسیب پذیری ویندوز توانستند 56 میلیون تراکنش کارت در پایانه های فروش را هک کنند و علاوه بر آن توانستند 53 میلیون آدرس ایمیل نیز به دست آورده و فرار کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل ازشاپرک بر اساس گزارش فروشگاه زنجیره ای هوم دیپات در ایالات متحده؛ هکرها به کمک یک نیروی نفوذی و با سوء استفاده از آسیب پذیری ویندوز توانستند 56 میلیون تراکنش کارت در پایانه های فروش را هک کنند و علاوه بر آن توانستند 53 میلیون آدرس ایمیل نیز به دست آورده و فرار کنند. این شرکت در حین انجام عملیات به روز رسانی داده ها، اعلام کرد که یک نیروی نفوذی توانسته با نام کاربری و کلمه عبور صحیح وارد شبکه هوم دیپات شود.

هکرها پس از سوء استفاده از نقص امنیتی ویندوز توانستند به صورت صحیح وارد سیستم شده و کلیه سیستم فناوری اطلاعات این شرکت را بگردند و نرم افزارهای مخرب را در مکان های مورد نظر از سیستم ارائه خودکار خدمات به مشتریان در ایالات متحده آمریکا و کانادا نصب کنند.

علاوه بر اطلاعات مربوط به کارت های پرداخت که سرقت آن ها قبلا فاش شده بود؛ فایل های جداگانه ای شامل 53 میلیون آدرس ایمیل نیز از طریق این نقص فنی فاش شده است. این فایل حاوی نام کاربری ها و کلمه های عبور نبوده است اما این شرکت به مشتریان خود هشدار داده است که در برابر حملات فیشینگ هوشیار باشند و از اطلاعات حساب خود محافظت کنند.

منبع: http://finextra.com/news/fullstory.aspx?newsitemid=26678&topic=payments

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2