پر طرفدارترین مجسمه‌های دنیا

در جهان مجسمه‌هایی وجود دارند که هر یک به تنهایی سالانه میزبان هزاران گردشگر هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از فارس: در جهان مجسمه‌هایی وجود دارند که هر یک به تنهایی سالانه میزبان هزاران گردشگر هستند.

علاقه انسانها به ساخت مجسمه های بزرگ برای نشان دادن قدرتشان به دیگران قدمتی چند هزار ساله  داشته  و تا به امروز ادامه دارد.

بر اساس متون تاریخی بزرگترین مجسمه جهان در هزاران سال قبل «غول رودس» نام داشت که یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان  به شمار رفته  که از صفحات برنز روی پایه ای از سنگ مرمر در ورودی بندر شهر تاریخی رودس تمدن یونان باستان برای نشان دادن  قدرت مردم این شهر به دشمنان ساخته شد. این غول فلزی عظیم پس از ساخته شدن تنها 56 سال پابرجا بود، با این وجود به گفته  مورخان این تندیس عظیم حتی در زمانی که بر روی زمین افتاده بود نیز بسیار شگفت انگیز بود.

اکنون پس از هزاران سال مجسمه های بزرگی که انسانها برای نشان دادن قدرتشان به دیگران از هزاران سال قبل تا دهه های اخیر  ساخته اند، هریک به جاذبه ای گردشگری تبدیل شده اند که مشهورترین آنها در کشورهای مصر، چین، مالزی، آمریکا، روسیه، برزیل،  شیلی و افغانستان نمادی از این کشورها به شمار رفته و سالانه میزبان میلیونها گردشگر است.

این مجسمه‌ها به این ترتیب هستند:

مجسمه «ابوالهول» در مصر
 

مجسمه‌هایی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  45