کاهش ضریب نفوذ بیمه از ۱.۸۵ به ۱.۷۳ درصد

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به انجام طرح‌‌های پژوهشی از جمله تحلیل ضریب نفوذ بیمه در کشور گفت: ضریب نفوذ بیمه کشور در سه سال 90 تا 92 به ترتیب 1.37، 1.85 و 1.73 درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، غدیر مهدوی کلیشمی امروز در بیست و یکمین همایش بیمه و توسعه با اشاره به اجرای طرح‌های پژوهشی صنعت بیمه در پژوهشکده بیمه اظهار داشت: طرح پژوهشی نرخ‌نامه مشورتی بیمه‌ها و همچنین طرح مطالعه مالیات بر ارزش افزوده در صنعت بیمه و بازنگری شرایط عمومی بیمه اتومبیل از جمله این طرح‌ها است.

رئیس پژوهشکده بیمه افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های پژوهشی ما تحلیل کمی و کیفی ضریب نفوذ بیمه در سال‌های گذشته بود که برای اولین‌بار تحقیق جامعی در این زمینه انجام شد.

مهدوی گفت: براساس نتایج به دست آمده از این تحقیق ضریب نفوذ صنعت بیمه از سال 90 تا 92 به ترتیب 1.37، 1.85 و 1.73 درصد بوده است.

به گفته وی البته چنانچه تقاضای بیمه‌های اجتماعی را هم به این آمار اضافه کنیم، ضریب نفوذ به بالای 9 درصد می‌رسد که با میانگین جهانی فاصله چندانی ندارد.

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به قراردادهای پژوهشکده بیمه با دانشگاه تهران و علامه طباطبایی برای تأسیس رشته بیمه در مقطع دکتری گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه شهید بهشتی داریم که موافقت آن از سوی وزارت علوم انجام شده و براین اساس دانشگاه شهید بهشتی از سال آینده در مقطع دکتری در رشته علوم اکچوئرال (علم محاسبات فنی بیمه) دانشجو خواهد پذیرفت.

وی گفت: همچنین براساس قراردادی که با مؤسسه مالزی داریم، آموزش مسائل تکنیکی دانش بیمه در حال انجام است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄    =  6