اصلاح طلبان به سیم آخر می زنند؟

احمد پورنجاتی در باره رفتار اصلاح طلبان در 8سال گذشته به روزنامه اعتماد گفت: اصلاح‌طلبان یاد گرفتند در تله و دام برخورد‌های واکنشی در زمین و میدانی که دیگران برای‌شان تدبیر و تعیین می‌کنند نیفتند. تلاش‌های زیادی می‌شد که به اشکال مختلف اصلاح‌طلبان را عصبانی کنند تا از نظر روانی دچار برانگیختگی شوند که به سیم آخر بزنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در صورتی که از نظر اصلاح‌طلبان سیم آخر این است که در چارچوب نظام فعالیت‌های اصلاح‌طلبانه‌شان را ادامه بدهند. اصلاح‌طلبان در این دوران به نوعی خویشتنداری کنشگرانه و فعال رسیدند.

نکته دوم این است که در چارچوب مقدورات و محدودیت‌ها به نوعی رویکرد واقعگرایانه و البته معطوف به افق‌های بلند دست یافتند. یعنی در واقع بر‌خلاف برخی مقاطع گذشته که به نوعی شرایط پیش‌بینی نشده و ناگهانی فرصت‌های بزرگ برای جریان اصلاحات فراهم آورده بود به این جمع‌بندی رسیدند که این موضوع را به شکل یک قاعده نبینند بلکه بدانند اتفاقات استثنایی همیشه امکان رخ دادن دارد مهم این است که حرکت آرام تدریجی مستمر را مد نظر قرار دهند.

نکته سوم هم این است که مرزبندی‌هایی که اصلاح‌طلبان به شکل شفاف باید داشته باشند هم از سوی کسانی که تصور می‌کنند به دلیل نوع برخوردهایی که با جریان اصلاح‌طلب شده است این جریان به سمت بیرون نظام می‌رود و همچنین مرزبندی‌هایی که با جریانی داشتند که فکر می‌کنند در این فضای امنیتی سنگین، محدود‌کننده و تبلیغات یکسویه موجبات تنازل اصلاح‌طلبان از مواضع اصولی‌شان را فراهم می‌کنند و به نوعی به تمکین از مسائلی که در شأن اصلاح‌طلبی نیست وا داشته می‌شوند. حفظ اصالت و پاکیزگی و در عین حال پالایش جریان اصلاح‌طلبی حاصل آنچه که در این سال‌ها بر اصلاح‌طلبان گذشت، بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  26  =  31