سرمایه‌گذاری ۱/۶ میلیارد دلاری اینتل برای ساخت کارخانه در چین

اینتل برای حفظ توانمندی‌های خود به همکاری با شرکت‌های چینی برای ساخت تراشه برای تبلت و گوشی روی آورده و قصد دارد با ساخت کارخانه‌ای جدید در چین توانایی‌های خود را در این زمینه باز هم توسعه ببخشد. به گزارش خبرگزاری

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،اینتل برای حفظ توانمندی‌های خود به همکاری با شرکت‌های چینی برای ساخت تراشه برای تبلت و گوشی روی آورده و قصد دارد با ساخت کارخانه‌ای جدید در چین توانایی‌های خود را در این زمینه باز هم توسعه ببخشد.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اسلش دات، شرکت اینتل قصد دارد با سرمایه‌گذاری کلان 6/1 میلیارد دلاری کارخانه‌ای جدید در چین احداث کند و بر طراحی و ساخت تراشه‌های خاص محصولات همراه متمرکز شود.

هدف اصلی از ساخت این تراشه‌ها ارتقای کیفیت سخت‌افزارهای به‌کار گرفته شده در بازار تبلت و گوشی‌های هوشمند است. اگرچه اینتل هنوز هم سهم بسیار قابل‌توجهی از بازار تراشه‌های رایانه‌ای دارد، اما با همه‌گیر شدن استفاده از تبلت و گوشی شرکت‌های سازنده تراشه‌های متناسب با این محصولات به سرعت رشد کرده و در برابر اینتل به قدرت‌نمایی پرداخته‌اند.

اینتل برای حفظ توانمندی‌های خود به همکاری با شرکت‌های چینی برای ساخت تراشه برای تبلت و گوشی روی آورده و قصد دارد با ساخت کارخانه‌ای جدید در چین توانایی‌های خود را در این زمینه باز هم توسعه ببخشد. قرار است اینتل ظرف 15 سال آینده بیش از 6/1 میلیارد دلار در چین سرمایه‌گذاری کند تا سهم بیشتری از بازار تبلت و تلفن همراه این کشور که روز به روز در حال گسترش است، به دست آورد. هم‌اکنون بخش زیادی از این بازار در کنترل تراشه‌ها و پردازنده‌های ARM است و اینتل قصد دارد به این وضعیت خاتمه بدهد. اینتل هم‌اکنون برای ساخت تراشه‌های ارزان‌قیمت با دو شرکت چینی Rockchip و Spreadtrum هم همکاری دارد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  3  =