خانه دار شدن متقاضیان مسکن ویژه در هاله ای از ابهام

مسکن مهر و در کنار آن مسکن ویژه راهی برای خانه دار کردن تهرانی هایی بود که در کشور بیشتر از همه هزینه مسکن می دهند. در واقع، سال 89 مسکن ویژه تهران با هدف خانه‌دارکردن خانواده‌هایی که امکان خروج از پایتخت را نداشتند، مطرح شد. بر این اساس تهرانسر به‌عنوان منطقه اجرای…

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مسکن مهر و در کنار آن مسکن ویژه راهی برای خانه دار کردن تهرانی هایی بود که در کشور بیشتر از همه هزینه مسکن می دهند.

در واقع، سال 89 مسکن ویژه تهران با هدف خانه‌دارکردن خانواده‌هایی که امکان خروج از پایتخت را نداشتند، مطرح شد. بر این اساس تهرانسر به‌عنوان منطقه اجرای طرح مسکن ویژه انتخاب شد. حدود شش ماه بعد یعنی اوایل سال 90 عملیات ساخت و ساز حدود 2500 واحد مسکونی در این سایت آغاز شد.

حدود دو سال بعد مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از واگذاری واحدهای مسکن ویژه به‌صورت محله‌ای در خردادماه 92 خبر داد. فریبرز واحدی در این‌باره گفته بود: « واگذاری واحدهای مسکونی از خرداد امسال آغاز و در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور ادامه خواهد داشت، اما واگذاری اصلی در سه ماه‌ فصل پاییز انجام می‌شود. پیمانکاران مسکن ویژه حدود سه ماه از برنامه زمانبندی عقب هستند و در نهایت آنها تا پایان امسال وقت دارند که واحدهای مسکونی را تحویل دهند.»

اما افزایش قیمت مصالح ساختمانی در نیمه‌های سال 91 و عدم پیش‌بینی‌ها لازم سرنوشت پروژه‌های مسکن ویژه را به سمت و سوی متفاوتی نسبت به وعده‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران برد. اختلاف پیمانکاران با اداره کل راه و شهرسازی در خصوص قیمت‌تمام شده نیز شرایطی را به‌وجود آورد تا مسکن ویژه تهرانسر در برهه‌ای از زمان متوقف شود.

در هر حال، طرح روی میز مسکن ویژه تهران از سال90 در نهایت خرداد ماه 91 وارد فاز عملیاتی شد و شهریور همان سال بود که کار ساخت و ساز با ثبت‌نام اولیه 2000 واحد آغاز شد، تهرانسر به عنوان اولین سایت مسکن ویژه تهرانی‌هاست .

طراحی‌های اولیه برای ساخت مسکن ویژه در سایت تهرانسر احداث 4000 تا 5000 واحد مسکونی بود اما پس از بازدیدها و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر به جهت قرار گرفتن این واحدهای مسکونی در مسیر خطوط هوایی، طرح ساختمان‌ها از برج 15 طبقه به پنج طبقه کاهش یافت.
بهمن‌ماه سال گذشته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بدون آن‌که به زمان تحویل واحدهای مسکن ویژه اشاره‌ای کند از این احتمال خبر داد که قیمت تمام‌شده این واحدها 17 تا 18 میلیون تومان کم یا زیاد شود.

بر اساس اعلام قبلی قرار بود واگذاری واحدهای مسکن ویژه پس از چندبار خلف وعده از آذرماه سال گذشته آغاز و نیمه امسال به پایان برسد. اما این اتفاق رخ نداد.

حالا اما خبر رسیده است که مسکن ویژه تهرانسر در سه مرحله به متقاضیان تحویل داده می‌شود که در اولین مرحله، 530 واحد در دی ماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بر این اساس، اولویت واگذاری با متقاضیانی است که زودتر آورده‌های خود را پرداخت کرده باشند.همچنین مرحله دوم واگذاری واحدهای مسکن ویژه در دهه فجر انجام می گیرد که در این مرحله هم تعداد دیگری از واحدها به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.به گزارش اقتصاد آنلاین مرحله سوم واگذاری در خرداد سال 94 انجام خواهد شد که در آن مرحله، تمامی واحدهای مسکن ویژه به متقاضیان تحویل داده می شود.

خبری خوش برای متقاضیان مسکن ویژه تهران که البته باید منتظر ماند و دید عملی خواهد شد یا خیر.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3