۲۰ نکته خواندنی درباره محمد مایلی کهن

محمد مایلی کهن به سمت مدیریت فنی تیم ملی امید برگزیده شد تا بازگشتش به فوتبال را این بار با این سمت جشن بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ورزش سه: محمد مایلی کهن به سمت مدیریت فنی تیم ملی امید برگزیده شد تا بازگشتش به فوتبال را این بار با این سمت جشن بگیرد.

مایلی کهن که با درخواست محمد خاکپور به این سمت برگزیده شده، زندگی ورزشی پرماجرایی دارد که بد نیست برخی از نکات را با هم مرور کنیم:
 
1مایلی کهن، متولد 30 خرداد سال 1333 بود، او فوتبال را در تیم نفت تهران در سال 1353 شروع کرد و در مسابقات تهران سال 1354 آقای گل شد، در اسفند 1354 به پرسپولیس آمد و تا اسفند 1368 در این تیم ماند، او ابتدا دستیار علی پروین در تیم پرسپولیس و در سال 69 دستیار او در تیم ملی شد، در سال 71 سرمربی تیم ملی فوتسال، در سال 1374 سرمربی تیم ملی بزرگسالان و در سال 1378 سرمربی تیم شهرداری تبریز شد. سایر تیم های باشگاهی او عبارتند از: سایپا، پیکان، فولاد، گهر، تیم ملی امید و …

2 در سال 1380 برای اولین بار زمزمه حضورش در تیم ملی امید، شنیده شد اما صفایی فراهانی تشکیل تیم ملی امید را به چند ماه بعد ارجاع داد، با آمدن دادکان جای صفایی، در بازیهای آسیایی 2002 از وجود برانکو به عنوان سرمربی تیم مورد بهره برداری قرار گرفت و قرار بود او مربی توامان تیم ملی امید وبزرگسالان باشد، اما به دنبال قهرمانی در بوسان 2002 و سپس رفتن او از ایران، مایلی کهن سرمربی تیم ملی امید شد.

3 رحمتی، طالب لو، مبعلی، جلال کاملی، میثم بائو، مصطفی مهدی زاده، جوادکاظمیان، سیاوش اکبرپور، مجتبی جباری، امیرحسین صادقی، حسین کعبی، علی بداوی، جلال حسینی و … گروهی از نفراتی بودند که توسط او به تیم ملی امید دعوت شدند. ایران در پیش گروه رقابتها برابر تیم ملی امید ازبکستان به پیروزی در مجموع 9-2 رسید، با این برد ایران به مرحله دوم رقابتها صعود کرد. برای اولین و آخرین بار در این دوره بود که به مرحله نهایی مقدماتی المپیک در قاره آسیا رسیدیم. در مرحله دوم با تیم های کره جنوبی، چین و مالزی همگروه شدیم، از این گروه یک تیم به المپیک آتن می رفت، ایران بعد از 2 باخت برابر کره جنوبی و چین، امید های خود را از دست داد.

4 بلافاصله بعد ازباخت به ژاپن در فروردین 1383 از طریق فریادشیران به دادکان رییس وقت فدراسیون فوتبال پیام داد حاضر است از عنوانش استعفا دهد اما دادگان قبول نکرد با این حال در برنامه ورزش ومردم دادگان اعلام کرد که سقف مربیان ایرانی همین است و… فردای آن روز در برنامه 90 ،مایلی کهن به شدت علیه دادکان تاخت و به اصطلاح معروف دعوای متقابل این 2 شروع شد.

5 مایلی کهن 2 بار با تیم هایش جایزه اخلاق مند ترین تیم را برد یک بار در جام جهانی فوتسال 1992 و یک بار در سال 1996 و در جام ملتهای آسیا که در 2 مورد ایران در نیمه نهایی رقابتها حضور یافت.

6 کنفدراسیون فوتبال آسیا در فوریه 1997 از نتایج تیم ایران در بازیهای جام ملتهای آسیا با عنوان رنسانس یاد کرده و مایلی کهن را بر این اساس مورد تقدیر قرار داد.
 

20

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =