مأموریت ۱۰۴ مؤسسه خارجی برای تحریم‌ ایران

یکی از نمایندگان عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر داده که 104 مؤسسه رسمی خارجی روی تحریم‌ها علیه ایران کار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،روزنامه ایران در ستون اخبار ویژه امروز (چهارشنبه) خود که با عنوان "دیگه چه خبر" منتشر می شود، خبرهای زیر را منتشر کرده است:

104 مؤسسه خارجی مأمور بررسی تحریم‌ها علیه ایران

یکی از نمایندگان عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر داده که 104 مؤسسه رسمی خارجی روی تحریم‌ها علیه ایران کار می‌کنند.
رضا رحمانی دیروز در مراسم یادواره شهدای شهرک امام خمینی(ره) تبریز این مسأله را مطرح کرده و افزوده است: هدف همه آنها یکی است ایجاد نارضایتی مردم از نظام. 

تحلیل مغرضانه از کاهش قیمت لبنیات
کاهش قیمت لبنیات و برخی کالاهای مصرفی مردم به مذاق مخالفان دولت چندان خوش نیامده و آنان سعی دارند این مسأله را به کاهش قدرت خرید مردم ارتباط بدهند.
برخی سایت‌ها و رسانه‌های مخالف نوشتند که قدرت خرید مردم پایین آمده و چون توان خرید ندارند لذا فروشگاه‌ها هم مجبور شده‌اند تا کالاهای خود را با تخفیف‌های ویژه عرضه کنند. این رسانه‌ها حاضر به استفاده از لفظ ارزانی نیستند و کاهش قیمت‌ها را صرفاً تخفیف ویژه می‌دانند.
طی دو سه روز گذشته گزارش بانک مرکزی از اوضاع قیمت‌ها نشان از کاهش قابل توجه قیمت برخی اقلام و مواد غذایی چون شیر ، ماست و لبنیات دارد.

اعلام دوباره بی‌اعتباری دانشگاه ایرانیان

سعدالله نصیری قیداری، معاون پارلمانی و حقوقی وزیر علوم در مورد افزایش فعالیت دانشگاه ایرانیان گفت: برای روشن شدن افکار عمومی تأکید می‌کنم که وزارت علوم دانشگاه ایرانیان را به رسمیت نمی‌شناسد تا مردم این آگاهی را داشته باشند که وقت و هزینه خود را در این دانشگاه صرف نکنند.
این روزها فراخوان پذیرش دانشجو در دانشگاه ایرانیان منتشر شده که ممکن است برخی را به این اشتباه انداخته باشد که دانشگاه یادشده مجوز قانونی دارد و اقدام به ثبت‌نام کنند.

اعلام جرم علیه «خبرآنلاین»

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی از اعلام جرم علیه پایگاه اطلاع رسانی خبر آنلاین با موافقت دادستان کل کشور خبر داد.
عبدالصمد خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات در مورد پایگاه اطلاع‌رسانی خبر آنلاین اظهار داشت: تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات درباره پایگاه اینترنتی خبر آنلاین بسیار ضعیف بوده است. معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد: دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد که فضای مجازی به جولانگاهی برای نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه نهادهای کشور تبدیل شود.
وی افزود: پس از کسب موافقت دادستان کل کشور علیه پایگاه اینترنتی خبر آنلاین به اتهام تشویش اذهان عمومی اعلام جرم شده است و با توجه به این اعلام جرم بالطبع دادسرای عمومی و انقلاب تهران به پرونده این سایت رسیدگی خواهد کرد.

اصرار یک رسانه بر اشتباه خود
روزنامه وطن امروز متعلق به مهرداد بذرپاش و عضو گروه پایداری بر اشتباه چند روز گذشته خود اصرار دارد. این روزنامه چند روز پیش تصویری از پادشاه عربستان با تیتر غیرمحترمانه و اهانت‌آمیزی منتشر کرد که با واکنش منفی مواجه شد.
ایران و عربستان اگرچه در حال حاضر روابط خوبی ندارند اما در عین حال طبق مصوبات شورای عالی امنیت ملی، اهانت و بی‌احترامی به سران کشورهای دوست و مسلمان ممنوع است به همین دلیل هیأت نظارت بر مطبوعات روز دوشنبه تصمیم گرفت پرونده روزنامه وطن امروز به دادگاه ارجاع شود. این روزنامه دیروز به جای عذرخواهی، تیتر یک خود را به تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات اختصاص داد و نوشت: محاکمه به خاطر «خبر مرگش».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄    =  9