قیمت طلا به ۱۲۷۶ دلار رسید

قیمت طلا که هفته گذشته به بالاترین رقم در 4 ماه گذشته رسید در معاملات امروز 4‌ دلار کاهش یافت و به 1276 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که وضعیت مبهم بازارهای جهانی، سرمایه گذاران را به سمت بازار طلا سوق داده است، قیمت طلا امروز در نزدیکی بالاترین رقم در 4 ماه گذشته باقی ماند و حجم دارایی های بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا بزرگترین جهش را در حدود 5 سال اخیر شاهد بود.
بروز آشفتگی در بازارهای مالی پس از تصمیم غیرمنتظره هفته گذشته بانک مرکزی سوئیس در قطع ارتباط ارزش فرانک با یورو، موجب تقویت بازار طلا شده است. بازار طلا معمولا به عنوان محل سرمایه گذاری جایگزین در برابر دارایی های پرریسک به شمار می رود.
ارزش دارایی های اس پی دی ار گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه 1.92 درصد افزایش یافت و به 730.89 تن رسید که بزرگترین جهش یک روزه دارایی این صندوق از می 2010 تاکنون بود.
ویکتور تیانپریا، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «نوسانات به وجود آمده در بازارهای ارز اروپا موجب تقویت تقاضا برای طلا شده است…اگر ورود سرمایه به صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا ادامه یابد…احتمالا موجب افزایش بیشتر قیمت فلز زرد در میان مدت خواهد شد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 4 دلار کاهش به 1276 دلار رسید، اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم 4 ماه اخیر (1281 دلار و 50 سنت) که روز جمعه به ثبت رسیده بود، باقی ماند.
قیمت طلا در هفته گذشته حدود 5 درصد افزایش یافت که بهترین عملکرد هفتگی از اوت 2013 تاکنون بود.
ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «رشد قیمت طلا تحسین برانگیز بود، زیرا در شرایطی به دست آمد که ارزش سهام در بازارهای امریکا و ارزش دلار در حال افزایش است.»
با توجه به تعطیلی بازارهای مختلف در آمریکا، احتمالا امروز حجم نقدینگی در بازار پایین خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =