سناریوهای بانک توسعه صادرات برای شرایط قبل و بعد از تحریم آماده است

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات اعلام کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی برنامه خوبی تدوین شده و فعالیت‌های بین‌المللی بانک توسعه صادرات مبتنی بر دیدگاه مدیریت جهادی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی بانک توسعه صادرات آقای دکتر حسین عیوضلو در پنل "پیش شرط های آمادگی بانک توسعه صادرات پس از لغو تحریم‌ها" که در همایش مدیران این بانک برگزار شد، اظهارداشت : برای فعالیت بانکی در شرایط فعلی قواعد و مجوزهای خاصی مطرح شده است و فضا برای عملکرد با دیدگاه مدیریت جهادی وجود دارد.

وی با اعلام این مطلب که مدیریت جهادی لزوما با مدیریت اداری خشک سازگار نیست تصریح کرد: از آنجایی‌که شاهد وجود گفتمان رهبری از یک سو و نگاه‌های متفاوت نهادی و ساختاری از سوی دیگر در حوزه اقتصاد مقاومتی هستیم، روند حرکت برای تحقق این مدل اقتصادی کند است.

دکتر عیوضلو ادامه داد: وقتی داخل ساختارها شعارهای مدل اقتصاد مقاومتی در گفتمان رهبری قرار می‌گیرد، ساختارها فضای جدید را تحمل نمی‌کنند به همین دلیل در این رابطه ما همه تکلیف داریم با تمسک به مدیریت جهادی به تحقق این اقتصاد کمک کنیم.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات گفت: باید با رعایت ضوابط و مقررات اداری به نوآوری و خلاقیت نیز توجه کنیم و بدون فرار از مسوولیت، فعالیت های خود را که به صورت کاملا حرفه ای در ساختار بین الملل را به صورت کلاسیک و غیر‌کلاسیک تا کنون پیش رفته است با حفظ کنترل های داخلی و سلامت کار تداوم بخشیم.

وی با اشاره به نتیجه بخش بودن فضای مذاکرات تاکید کرد: ممکن است فضای بانکی به سرعت در چارچوب رفع تحریم‌ها قرار نگیرد به همین دلیل باید همچنان در مسیر خلاقیت و نوآوری برای نقل و انتقالات بانکی قرار داشته باشیم.

سناریوهای مختلفی برای شرایط قبل و بعد از تحریم آماده است

رییس اداره روابط بانکی بین الملل بانک توسعه صادرات اعلام کرد : سناریوهای مختلفی برای شرایط تحریم و دوران پس از آن در بانک طراحی شده و آماده اجراست.

آقای محسن بوالحسنی در این نشست گفت: بانک توسعه صادرات برای هر سه وضعیت فعلی تحریم‌ها، افزایش تحریم و یا رفع تحریم برنامه ریزی کرده است.

وی به تشریح سه استراتژی پیش روی بانک در شرایط پس از تحریم پرداخت و گفت: احیای روابط کارگزاری با بانک های طراز اول دنیا،  ادامه مسیر با بانک هایی که در دوران تحریم با ما همکاری کردند و نگاهی نو به بازارهای هدف و بانک‌های جدید راهبردهای مد نظر بانک است.

آقای بوالحسنی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته برای شرایط مربوط به برون رفت از تحریم اظهارداشت: موضوعاتی نظیر تهیه زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری، آموزش مهارت های مختلف زبان انگلیسی، بازآموزی دانش در ابعاد مختلف و توجه به ظرفیت های پوششی که به واسطه تحریم ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به لزوم استفاده نسل آینده از تجربه های کسب شده در شرایط تحریم و ضرورت شناخت فرصت‌ها و تهدیدها اظهارداشت: می‌توان این تجربیات را به رشته تحریر درآورد و با انتشار کتاب به آیندگان که ممکن است شرایط مشابهی را تجربه کنند، این محتوای ارزنده را ارائه کرد.

آقای بوالحسنی با اشاره گستره وسیع سایر بانک‌ها گفت: الان بانک های خصوصی با توجه به اینکه در تحریم نیستند فعالتر عمل می کنند. وی گفت: بانک توسعه صادرات همواره به موضوع کیفیت خدمات و دقت و سرعت در ارائه خدمات توجه ویژه داشته است.

به گفته وی، با کمرنگ شدن تحریم‌های سیستم بانکی انتظار می رود حضور بانک توسعه صادرات در اتحادیه ها و سازمانهای بین المللی به نقطه اوج گذشته خود برگردد و لازم است برای فعالیت مجدد در صحنه‌های بین المللی با روش‌های جدیدتر تلاش کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =