فرصتی برای تعامل جوانان ایده‌پرداز و متخصصان صنعت بانکی

نشست ویژه ایده‌پردازان در همایش

یکی از مهمترین برنامه‌های جنبی همایش چهارم، رویدادی تحت عنوان ماشین استارتاپ ناب بود که در روزهای یکم تا سوم بهمن‌ماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، برگزاری چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت فرصت خوبی بود تا با برپایی این رویداد امکان یادگیری فرایند تجاری‌سازی و اصلاح ایده‌ها بر اساس نظرات مشتریان را برای علاقه‌مندان جوان و صاحبان ایده‌های نو ایجاد کنیم.

 به گزارش دبیرخانه از دغدغه‌های اصلی پژوهشکده در سال‌های اخیر توجه به تجاری‌سازی دانش و ایجاد بستر مناسب برای تکمیل زنجیره‌ تبدیل دانش به ثروت بوده است. از این روی برگزاری چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت فرصت خوبی بود تا با برپایی این رویداد امکان یادگیری فرایند تجاری‌سازی و اصلاح ایده‌ها بر اساس نظرات مشتریان را برای علاقه‌مندان جوان و صاحبان ایده‌های نو ایجاد کنیم.

در این کارگاه سه روزه 55 نفر از علاقه‌مندان و صاحبان ایده در حوزه‌های مرتبط با‌ بانکداری و پرداخت الکترونیک و سایر حوزه‌ها شرکت کردند. شرکت‌کنندگان را ترکیبی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان بانک و شرکت‌های فناوری اطلاعات تشکیل می‌دادند. از میان 27 ایده مطرح شده در روز اول، 12 ایده با رای خود شرکت‌کنندگان انتخاب شد. نهایتا پس از سه روز کارگاه آموزشی، کار تیمی و مصاحبه با مشتریان بالقوه، ایده‌ها با همکاری مربیان آماده ارائه نهایی در حضور هیئت داواران  ارائه شد که از این میان سه ایده با رای هیئت داوران به عنوان ایده‌های برتر انتخاب شدند.

نشست ویژه ایده‌پردازان در همایش، فرصتی دوباره به سه تیم برگزیده بود تا ایده‌های خود را برای شرکت‌کنندگان در همایش ارائه کنند و در مقابل متخصصین حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک خود را محک بزنند.

نشست با سخنرانی دکتر علیرضا فیض‌بخش در زمینه‌ کارآفرینی و ویژگی‌های کارآفرینان آغاز شد. نکته اساسی و محوری صحبت‌های دکتر فیض‌بخش استفاده از دانش، فناوری‌ها و ایده‌های موجود در فرایند کارآفرینی بود. به بیانی دیگر، لازم نیست که یک ایده از همه لحاظ نو و جدید باشد بلکه کافیست ایده‌های موفق قبلی را کمی بهبود دهد.

سخنران بعدی این نشست محمدرضا شعبانعلی بود که سخنرانی خود را به توضیح روش‌شناسی ماشین استارتاپ ‌ناب اختصاص داد. او با تاکید بر مزایای این روش به کج‌فهمی‌هایی که از این روش‌شناسی ممکن است به وجود آید، اشاره کرد و نسبت به آن‌ها هشدار داد.

در ادامه تیم‌های اول تا سوم کارگاه ماشین استارتاپ‌ناب ایده خود را ارائه کردند. ایده اولین گروه در مورد راه‌اندازی سایتی برای مبادله خدمت در مقابل خدمت بود. ارائه تیم دوم درباره یک اپلیکیشن موبایل به منظور معرفی و پیشنهاد خدمات، تسهیلات و سپرده‌های بانک‌های مختلف بر اساس شرایط مورد نظر کاربر بود. تیم سوم نیز ایده‌ای در زمینه تسهیل عرضه‌ تخفیف‌های گروهی را ارائه کرد.

این نشست با وجود برپایی در ساعات پایانی روز اول همایش و همز‌مانی با میزگرد کارت‌های اعتباری در سالن اصلی، با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد به نحوی که علاوه بر پر شدن صندلی‌های سالن 110 نفره تعدادی از مخاطبان نیز به صورت ایستاده مباحث را دنبال می‌کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  6