ماموریت گروه PNC برای تحول در سامانه یکپارچه بانکی / چشم انداز شبکه معماری صنعت بانکداری(BIAN) نسخه ۳.۰

نگاهی به نسخه جدید فریم ورک استاندار صنعت بانکداری و رقیب ifw

نسخه جدید فریم ورک استاندار صنعت بانکداری شامل بیش از 180 سناریوی کسب و کارهای بانکی است. توسعه دهندگان نرم افزارهای بانکداری و تامین کنندگان سرویس ها، در شبکه جهانی بانک های پیشرو این فریمورک را ارائه کرده / چشم انداز نسخه 3.0 برای نزدیک کردن صنعت بانکداری به چشم انداز سیستم های بانکداری IT استاندارد طراحی شده است./گروه خدمات مالی PNC، از میان 1982 ادغام کننده شرکت ملی پیتسبورگ (Pittsburgh National Corporation) و شرکت Provident National Corporation و چندین دستاورد کوچک و بزرگ رشد کرده است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،نسخه جدید فریم ورک استاندار صنعت بانکداری شامل بیش از 180 سناریوی کسب و کارهای بانکی است. توسعه دهندگان نرم افزارهای بانکداری و تامین کنندگان سرویس ها، در شبکه جهانی بانک های پیشرو این فریمورک را ارائه کرده و چشم انداز نسخه 3.0 برای نزدیک کردن صنعت بانکداری به چشم انداز سیستم های بانکداری IT استاندارد طراحی شده است.
این انجمن، در مجموع 280 قابلیت کسب و کار منحصر به فرد ( تحت عنوان دامنه های سرویس) را به هم مرتبط کرده است. علاوه بر این، چشم انداز سرویس نسخه 3.0 چگونگی تعامل این دامنه های سرویس با سناریوهای کسب و کار را شناسایی می کند. اعضای BIAN با توجه به تجربه خود در صنعت و همکاری با SAP، USB، Credit Suisse و IBM به دنبال معرفی بیش از 100 سناریوی کسب و کار جدید به ساختار مرجع از جمله دفاتر پشتی، امور مالی و تجارت و هم چنین بخش فروش هستند.
مستندات معرفی BIAN، اصول طراحی و تکنیک ها، توسعه محتوا، به کارگیری استانداردهای BIAN در قالب دستورالعمل BIAN ، چگونگی استفاده از مدل BIAN و پیاده سازی آن در سازمان ها را توضیح می دهد.

گروه سرویس های مالی PNC، به استانداردهای BIAN روی می آورد تا سیستم های کوربنکینگ را متحول کند.
گروه خدمات مالی PNC، که از میان 1982 ادغام کننده شرکت ملی پیتسبورگ (Pittsburgh National Corporation) و هم چنین شرکت Provident National Corporation و چندین دستاورد کوچک و بزرگ رشد کرده است، یکی از بزرگترین سازمان های خدمات مالی متنوع ایلات متحده  و با دارایی 320 میلیارد دلار است.
این گروه در BIAN ( شبکه معماری صنعت بانکداری) به عنوان سازمان بین المللی توسعه استانداردهای تکنولوژی های بانکداری به همراه چندین بانک بزرگ مشارکت کرده و فریم ورکی جهت استفاده بانک ها از توزیع کننده های مختلف ارائه می کنند. چنین فریم ورکی به بانک ها کمک می کند تا از دخالت بیش از حد شرکت های تکنولوژی در حیطه تکنولوژی های بانکی جلوگیری شود و از بانک ها در برابر شرکت های ارائه کننده تکنولوژی و این خطر که آن ها می توانند به سادگی به روزرسانی تکنولوژی خود را متوقف کنند محافظت می شود.
گروه PNC که یک استراتژی IT با دامنه خاص خود دارد، سیستم سپرده های خود را در هوگان(Hogan) اجرا می کند. این سیستم هنگام ارائه مسیری برای سازگاری با BIAN متوقف می شود. استیو ون ویک، مدیرعامل PNC می گوید:« اگر چه شایعاتی وجود دارد که این سیستم هنوز می تواند زنده بماند، اما پیام های ضد و نقیضی از سوی این شرکت شنیده می شود.»

وی می داند که بانک باید در نهایت به سمت سیستم کوربنکینگ جدیدی حرکت کند و این دلیلی است برای پیوستن گروه PNC به استانداردهای BIAN.
از آنجایی که بانک های امریکایی اولین کاربران کامپیوتر در حوزه بانکداری بوده اند، آن ها بعضی از قدیمی ترین معماری های بانکی جهان را هنوز در حوزه بانکداری خود به کار می برند که ممکن است برای پردازش یک تراکنش، سیستم های آن ها یک شب در حال اجرا باشند. بنابراین نتایج این دسته از بانک ها با تراکنش های آنی بانک های امروزی و انتظار مشتریان از بانکداری های اپلیکیشن های موبایل تطابق ندارند.

گروه بانکداری PNC با 2700 شعبه و 6.6 میلیون مشتری و 7400 دستگاه ATM با هزینه های فزاینده ای برای نگه داری از پیچیدگی های سیستم کوربنکینگ خود مقابله می کرد و با چالش هایی در حوزه نوآوری های موجود در بازار و نوسازی اپلیکیشن های مورد استفاده خود روبرو بود.
اندازه و پیچیدگی یک بانک بزرگ، نگهداری از یک سیستم قدیمی را به اندازه جایگزینی آن مشکل می سازد. نصب یک کوربنکینگ جدید می تواند چندین سال زمان ببرد و هزینه ای معادل با 300 میلیون دلار تا 1 میلیارد دلار داشته باشد و انتخاب این روش برای بانک ها تصمیم ساده ای نیست.

PNC با همکاری با IBM، مطالعه ای درباره سیستم های خود و ارزش BIAN را آغاز کرد. آن ها این مساله را در نشریه ای به شرح زیر توضیح دادند:
«در روش سنتی، بانک ها (و سایر شرکت های مالی) از رویکرد اپلیکیشن-محور برای توسعه راه حل های IT کسب  و کار خود استفاده می کردند. این روش منجر به تولید تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن فناوری اطلاعات شد. هر کدام از آن اپلیکیشن ها مختص تعداد عملیاتی از کسب و کار بانک بودند و گاهی بعضی از آن ها با یکدیگر همپوشانی داشتند. تنها رویکرد امکان پذیر برای تطبیق با این وضعیت، ایجاد یک رویکرد افزایشی و در حال پیشرفت، برای تحول است.»

ون ویک، به BIAN به عنوان روشی برای گروه بانکداری PNC و نحوه تبدیل اجزا سیستم کوربنکینگ آن ها و تحول کنترل شده آن سیستم ها می نگرد.

منبع:  https://bian.org/
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  9