مسمومیت ١٧ دانش‌آموز در مسجد

مسمومیت به دلیل تنفس گاز سمی منواکسیدکربن ١٧ دانش‌آموز همدانی را که در مراسم دهه فجر در یک مسجد جمع شده بودند راهی بیمارستان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مسمومیت به دلیل تنفس گاز سمی منواکسیدکربن ١٧ دانش‌آموز همدانی را که در مراسم دهه فجر در یک مسجد جمع شده بودند راهی بیمارستان کرد.

به گزارش اعتماد، مهین علی پور، مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با اعلام این خبر گفت: ساعت ١١:٥٢یکشنبه تعدادی از دانش‌آموزان در مسجد جامع شهرک تجارک از توابع شهرستان فامنین استان همدان برای برگزاری جشن دهه فجر جمع شده بودند که بعد از مدتی احساس سرگیجه، حالت تهوع و سردرد به آنها دست داد و به همین دلیل به اورژانس مراجعه کردند.

به گفته علی پور، ١١ نفر از دانش‌آموزان به شکل سرپایی مداوا شدند و شش تن دیگر هم برای ادامه درمان به بیمارستان امام حسن (ع) فامنین اعزام شدند که چهار نفر از آنها از بیمارستان مرخص شدند اما دو نفر دیگر همچنان تحت مراقبت ویژه پزشکی هستند. شکسته بودن لوله بخاری و انتشار گاز منواکسیدکربن در فضای مسجد علت اصلی بروز این حادثه اعلام شده است.

براساس آخرین آمار سازمان پزشکی قانونی کشور در هفت ماه نخست سال جاری ١٨٥ نفر بر اثر استنشاق منواکسیدکربن در کشور جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ٢/١٤ درصدی را نشان می‌دهد. از این تعداد ٤٥ نفر زن و ١٤٠ نفر مرد هستند. عدم رعایت نکات ایمنی اولیه در نصب دودکش وسایل گرمایشی و استفاده نادرست از وسایل گازسوز علت اصلی مرگ و میر بر اثر گازگرفتگی و استنشاق گاز منواکسیدکربن محسوب می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  1  =