مقصر واقعی قتل فجیع خلبان اردنی کیست؟

عبدالله دوم پادشاه اردن که با سوزاندن معاذ الکساسبه فرصت عرض اندام را به دست آورد، به سمت عشایر اردن متوجه شده و از آغاز عملیات انتقام معاذ الکساسبة خلبان اردنی خبر داد. وی در عین هیاهوی احساسی برای انتقام الکساسبه همچنان روند ماجراجویی در سوریه را به پیمانکار توطئه های امنیتی غربی و اسرائیلی تثبیت کرد. امت عرب نیزکه همه‌ روزه به شکلی بدتر از شکل مرگ خلبان اردنی جان خود را از دست می‌دهد، باید برای شاه اردن دست بزند و باور کند که وی عملاً به جبهه مبارزه با تروریسم که خون ما را می‌ریزد، پیوسته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم؛‌ عبدالله دوم پادشاه اردن که با سوزاندن معاذ الکساسبه فرصت عرض اندام را به دست آورد، به سمت عشایر اردن متوجه شده و از آغاز عملیات انتقام معاذ الکساسبة خلبان اردنی خبر داد. وی در عین هیاهوی احساسی برای انتقام الکساسبه همچنان روند ماجراجویی در سوریه را به پیمانکار توطئه های امنیتی غربی و اسرائیلی تثبیت کرد. امت عرب نیزکه همه‌ روزه به شکلی بدتر از شکل مرگ خلبان اردنی جان خود را از دست می‌دهد، باید برای شاه اردن دست بزند و باور کند که وی عملاً به جبهه مبارزه با تروریسم که خون ما را می‌ریزد، پیوسته است.

فارغ از تمام تحولات خونینی که در روزهای اخیر اتفاق افتاده است، باید مستقیماً از نقش اردن سخن گفت، کشوری که انتفاضه شرافتمندی یا بیداری ملی یا عربی یا اسلامی در آن رخ نداده است. تمام آن چه در این کشور دنبال می‌شود در راستای نقشی است که شاه اردن و حامیان وی دوست دارند بازی کنند، نقش یک عروسک یا مزدور که خدمات امنیتی و نظامی برای کسانی انجام می‌دهد که پول بیشتری بدهند، البته آمریکا و اسرائیل در این روند اولویت دارند.

روزنامه الاخبار لبنان نوشت: همه می‌دانند که اردن اگر بخواهد از امنیت و ملت خود در برابر تروریست‌ها دفاع کند، باید جایگاهی که الان در آن قرار دارد را رها کند، اما این اقدام دست‌کم در کوتاه مدت انجام نخواهد شد و یا شاید در بلند مدت هم احتمال تحقق نداشته باشد، مگر زمانی که فرصت به سرآمده است. شاه اردن امروز نقش مکمل اقدامات داعش در سوریه و عراق را بازی می‌کند.

سناریوهای حماسی اردن مسئولیت شاه این کشور در تلاش برای فرار از مأموریت مبارزه با پایگاه‌های تروریستی و  رویکردهای آن در داخل مرزهای این کشور را کم نمی‌کند. همه می‌دانند که عَمان همچنان پایگاه تمامی انواع توطئه بر ضد تمامی دشمنان آمریکا و اسرائیل و حاکمان جزیرة‌العرب است، در این راستا مقاومت فلسطین با سرکوبی بی‌سابقه در کرانه باختری مواجه شده و گروه هایی که با نظارت آمریکا و فرانسه و انگلیس و تأمین مالی عربستان سعودی و قطر به دنبال تخریب سوریه هستند، از سوی این کشور مورد حمایت قرار می‌گیرند و عمان در زمینه آموزش گروهک‌های کشتار که بین آن‌ها با اسلامگراها تفاوت قائل شده و مدعی هستند آن ها معارضان معتدل هستند، فعال است. این کشور همچنین مرزهای خود با عراق را در برابر انواع عربده کشی ‌های سعودی بازگذاشته است.
 

مقصر
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  −  50  =