ستاره‌های زیرزمینی که مجاز شدند!

تا اوایل دهه 80 هیچ دسته‌بندی در بین خوانندگان پاپ وجود نداشت. ظهور پدیده اینترنت در ایران و انقلابی که توام با آن به راه افتاد باعث شد نسل جدید خواننده‌ها خود را به مردم معرفی کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مجله زندگی ایده آل  تا اوایل دهه 80 هیچ دسته‌بندی در بین خوانندگان پاپ وجود نداشت. ظهور پدیده اینترنت در ایران و انقلابی که توام با آن به راه افتاد باعث شد نسل جدید خواننده‌ها خود را به مردم معرفی کنند؛ خواننده‌هایی که اغلب ناشناخته بودند ولی طرفداران زیادی داشتند. تقریبا تا قبل از آن دوران هیچ‌کسی جرأت نداشت بدون مجوز اثری را بخواند و منتشر کند اما با فراگیر شدن اینترنت و فضای مجازی این موضوع از بین رفت.

از همان سال‌ها بود که لفظ زیرزمینی در موسیقی ایران رواج پیدا کرد. بلافاصله و با عرض اندام خواننده‌های رپ، طیف زیرزمینی‌ها گسترده‌تر شد و حالا دیگر صرفا مختص یک قشر خاص نبودند. با ورود به نیمه دوم دهه 80 شرایط دستخوش تغییر شد و همان زیرزمینی‌های سابق، یک به یک آلبوم‌های رسمی خود را منتشر ‌کردند. در پشت این اتفاق هم از آن دوره تا امروز سیاست‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی نهفته بوده و هست اما بحث مجاز شدن و مجوز گرفتن همیشه جنجال‌های متعددی را به دنبال خود داشته است. در گزارش پیش رونگاهی داشته ایم به آلبوم‌های ستاره‌های زیرزمینی که به‌تازگی مجوزشان اخذ شده و به‌زودی شاهد انتشار آنها خواهیم بود.

سینا حجازی

اشک‌ها و لبخندها
 

بعضی‌ها به او سرخوش می‌گویند و نسبت به چاشنی طنز موجود در برخی آثارش انتقاد دارند اما با این وجود طرفداران بین‌المللی دارد! «کارلوس کی‌روش»، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران طرفدار این خواننده و قطعه «لیلی» است که چند سال پیش منتشر کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  48