جایگاه بیمه ها در سوپر مارکت مالی بانک ها/پیش شرط های افزایش ضریب بیمه

رئیس هیات مدیره بانک ملت

بانک ها می توانند در سیاست سوپر مارکت مالی خود شرکت های زنجیره ارزش را قرار دهد که یکی از آنها صنعت بیمه است که هم طبق قانون و هم در قالب 40 درصد سرمایه گذاری مجاز به این کار هستند./ امروزه سود آوری شرکت های بیمه در گرو پیاده سازی روش های توین نظارتی و با تکیه بر بکارگیری فتاوری اطلاعات حاصل می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رئیس هیات مدیره بانک ملت در گفتگو با خبرنگار ریسک نیوز، ضمن تاکید بر اینکه پیوند بانک و بیمه در نقطه مشتری صورت می گیرد ، عنوان کرد:سرمایه  هر بانک دانش مشتریانش است و در واقع می توان گفت مشتریان یک بانک دیتا بیس ارزشمند و جامعی است که یک بانک در طول سالیان دراز و به اعتبار برندی که دارد ، جذب کرده است.

وی افزود:بانک ها می توانند در سیاست سوپر مارکت مالی خود شرکت های زنجیره ارزش را قرار دهد که یکی از آنها صنعت بیمه است که هم طبق قانون و هم در قالب 40 درصد سرمایه گذاری مجاز به این کار هستند.

مدیر فناوری اطلاعات بانک ملت با بیان اینکه در بانک ملت با استفاده از شرکا استراتژیک خود یک بیمه زنجیره ارزش ایجاد کردیم ،افزود: این شرکت با وجود اینکه حدود سه سال از تاسیس آن می گذرد اما به یک دیتا بیس 27میلیونی دسترسی دارد .

به گفته وی این زنجیره ارزش در لحظه امکان استفاده مشترک از دیتا بیس بانک را داراست به طوریکه یک پروفایل مشترک از اطلاعات وجود داردکه هم بانک می تواند ار آنهابهره برد و هم بیمه.

لگزایی در ادامه تاکید کرد : در واقع یک سوپر مارکت مالی ایجاد می شود به طوریکه همه خدمات بانکی ، بیمه ، لیزینگ، بازار سهام و کارگزاری و…در اختیار مشتری قرار می گیرد و اینجاست که بانکداری شرکتی محقق می شود.

وی تاکید کرد: در واقع در این زنجیره ارزش یک بسته خدمات برای مشتری طراحی می شود به طوریکه مشتری می تواند کلیه نیازهای بانکی و بیمه ای خود را برطرف کند.

به گفته وی بانک ها امروزه یک موسسه مالی بزرگ هستند که درپی ساختن یک زنجیره ارزش هستندبه طوریکه  ماهیت صنعت بیمه و بانکداری در یک نقطه بهم گره می خورند و آن هم مشتری است که از طریق هم افزایی می توان اقدامات ارزشمندی در راستای خدمات بانک- بیمه صورت داد.

به گفته وی استراتژی زنجیره ارزش روشی است که طی دو سه دهه اخیر در سیستم های مالی جهان برای پیوند مشتریان بانک و بیمه با استفاده از دیتا بیس های مشترک موجود صورت می گیرد.

لگزایی عنوان کرد: روش دیگر برای پیوند بانک و بیمه این است که بانک سهام بیمه را خریداری کند و درواقع از طریق EPS سود آوری بانک را دنبال کند ؛ اما آنجه که مسلم است در حال حاضر سهام بیمه برای بانک ها چندان جذاب نیست.

عضو هیات مدیره بانک ملت تاکید کرد : امروزه سود آوری شرکت های بیمه در گرو پیاده سازی روش های توین نظارتی و با تکیه بر بکارگیری فتاوری اطلاعات حاصل می شود.

لگزایی عنوان کرد: در صورتیکه شرکت های بیمه از یک سامانه اطلاعانی جامع و سیستم های نرم افزاری بروز برخوردار باشند و همچنین  با کمک روش های نوین بازار یابی قادرند ضمن افزایش ضریب نفوذ بیمه ، سهم بازار را خود را افزایش دهند که بدون شک با افزایش سهم بازار در سایه برخورداری از یک ترکیب پرتفوی متنوع می توانند در بازار سرمایه نیز از اقبال لازم برخوردار باشند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  2