قیمت طلا کاهش یافت

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار سخنرانی جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا در سنا هستند تا سرنخ هایی از زمان احتمالی افزایش نرخ بهره به دست بیاورند، قیمت طلا امروز به نزدیکی پایین ترین رقم 7 هفته اخیر رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار سخنرانی جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا در سنا هستند تا سرنخ هایی از زمان احتمالی افزایش نرخ بهره به دست بیاورند، قیمت طلا امروز به نزدیکی پایین ترین رقم 7 هفته اخیر رسید.

پیش بینی ها از اینکه فدرال رزرو به دلیل تقویت اقتصاد آمریکا امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد، تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است.

اما سرمایه گذاران مشتاق اند تا ببیند که آیا اظهارات یلن نیز همراستا با صورت مذاکرات نشست ماه ژانویه فدرال رزرو است که در آن سیاستگذاران گفته بودند که افزایش خیلی زود نرخ بهره ممکن است همچون ریختن آب سردی بر پیکر روند ترمیم اقتصاد آمریکا باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1199 دلار و 12 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز دوشنبه به 1191 دلار و یک سنت رسید که پایین ترین رقم از 5 ژانویه تاکنون بود.

قیمت طلا در ماه جاری میلادی بیش از 6 درصد کاهش یافته و بخش عمده رشد 8.4 درصدی ماه گذشته را جبران کرد. رشد قیمت ماه گذشته بالاترین افزایش در 3 سال اخیر بود.

بارناباس گان، تحلیلگر بازار طلا که پیش بینی کرده قیمت فلز زرد تا پایان امسال به 1000 دلار برسد گفت: «با عملکرد مطلوب اقتصاد آمریکا فضا برای فدرال رزرو جهت عادی سازی نرخ بهره فراهم می شود و این یک سیگنال شدیدا کاهشی برای طلا محسوب می شود.»

میزوهو بانک در یادداشتی نوشت، با توجه به انتشار آمارهای اخیر در مورد رشد بازار کار آمریکا، یلن ممکن است نسبت به نتایج نشست ماه گذشته فدرال رزرو، تردید کمتری نسبت به افزایش نرخ بهره داشته باشد. «هرچند زمان اقدام احتمالی فدرال رزرو را آمارهای اقتصادی مشخص می کنند، اما فدرال رزرو در تعهد خود نسبت به انقباضی تر کردن سیاست پولی اش، استوار است.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =