۶ ویتامین دوران بارداری

برای جذب میزان بالای ویتامین A، لازم است که میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. مواد غذایی سرشار از ویتامین A، عبارتند از هویج، اسفناج، شلغم، سیب زمینی شیرین، پرتقال، انبه و زردآلو.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، ویتامین A به بدن شما کمک می‌کند تا به واسطه خواص آنتی اکسیدانی و ضدویروسی اش بتوانید راحت تر در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها مقابله کنید. این ویتامین همچنین نقش موثری در رشد فرزند شما دارد. در واقع ویتامین A به رشد سلول‌ها و رشد استخوان‌های جنین کمک زیادی می‌کند و در رشد و تکامل چشم‌ها، گوش‌ها، غشاهای سلولی و قلب جنین نقش موثری دارد.

جذب ویتامین A با این مواد غذایی

برای جذب میزان بالای ویتامین A، لازم است که میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. مواد غذایی سرشار از ویتامین A، عبارتند از هویج، اسفناج، شلغم، سیب زمینی شیرین، پرتقال، انبه و زردآلو.

ویتامین E شهرت بسیار زیادی در کاهش خطر ابتلا به سرطان و حفظ سلامت پوست دارد. همچنین این ویتامین در طول دوره بارداری کمک فراوانی به رشد رگ‌های خونی جنین و افزایش و تثبیت بافت سلول‌های او می‌کند.

جذب ویتامین E با کمک مواد غذایی

از بین مواد غذایی سرشار از ویتامین E می‌توان به غلات کامل (به ویژه جوانه گندم)، آجیل‌ها (بادام، فندق، بادام زمینی) دانه ها (تخمه آفتابگردان) و همچنین سویا، سبزیجات سبز رنگ به ویژه اسفناج و آووکادو اشاره کرد.

در دوره بارداری، ویتامین D که به ویتامین خورشیدی نیز معروف است به جذب کلسیم و فسفر کمک خواهد کرد. این عناصر ضروری برای استخوان‌های مادر و جنین لازم است. در واقع جذب ویتامین D کافی راهی برای تضمین ساخت استخوان‌ها و دندان‌های جنین است . این ویتامین همچنین تاثیر مثبتی بر سوخت و ساز بدن، سلامت قلب، عضلات و عصب‌ها دارد.

جذب ویتامین D با کمک موادغذایی

علاوه بر قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌توانید از مواد غذایی مختلفی مانند ماهی از جمله ماهی آزاد و ساردین، شیر، زرده تخم مرغ و انواع قارچ‌ها بهره مند شوید.

ویتامین B9 که با نام اسیدفولیک شناخته می‌شود نقش مهمی در رشد بدن به ویژه ستون فقرات، مغز و جمجمه جنین دارد.این ویتامین به رشد سلول های سیستم عصبی و گلبول‌های قرمز جنین کمک می‌کند.همچنین جذب کافی اسید فولیک باعث کاهش چشمگیر خطر ناهنجاری‌های مادرزادی مانند اسپنابیفیدا (مهره شکافدار) می‌شود و از تولد پیش از موعد نوزاد پیشگیری می‌کند.

جذب اسید فولیک با کمک مواد غذایی

ویتامین B9 را می‌توانید در سبزیجات و میوه‌های تازه، غلات، حبوبات و همچنین جگر، لوبیا سفید یا سویا، اسفناج، جوانه گندم،غلات کامل و گلابی پیدا کنید.

مصرف ویتامین C برای بهبود و تقویت عملکرد سیستم ایمنی در دوره بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویتامین همچنین باعث تقویت سیستم عصبی شده و به بدن کمک می‌کند تا آهن بیشتری جذب کند در نتیجه برای ساخت هموگلوبین لازم و ضروری است. هموگلوبین پروتئینی است که در گلبول‌های قرمز وجود دارد و حامل اکسیژن به سلول‌های دیگر می‌باشد. این روند نیز به بهبود و درمان زخم‌ها و جراحات، احیای سلول‌ها و غیره کمک می‌کند.

جذب ویتامین C با کمک مواد غذایی

برای جذب ویتامین C کافی است به سراغ مرکباتی

مانند: پرتقال، گریپ فروت، لیموترش، کیوی و همچنین میوه‌های دیگری مانند انبه، توت فرنگی، آناناس، بروکلی و کلم بروکسل بروید.

ویتامین B6 به سوخت و ساز پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند و در ساخت گلبول‌های قرمز و آنتی‌کورهای ضروری برای رشد مغز و سیستم عصبی جنین نقش موثر دارد. این ویتامین همچنین به رشد و تکامل سیستم ایمنی کمک می‌کند و تاثیر مثبتی در بهبود و کاهش حالت تهوع و استفراغ دوران بارداری دارد.

جذب ویتامین B6 لازم با این موادغذایی

برای افزایش جذب ویتامین B6 توصیه می‌شود که میوه‌ها و سبزیجات، غلات، حبوبات، آجیل و همچنین گوشت پرندگان و جگر(البته به میزان خیلی کم) را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

منبع: آرمان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  42