آخرین اظهارات ظریف درباره نتایج مذاکرات

آقای ظریف در پیاده روی خود در کنار دریاچه ژنو به چندین سوال خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از خبرآنلاین ، جواد ظریف در اواخر شبچهار شنبه به وقت تهران برای پیاده روی به کنار دریاچه ژنو رفت. او بلافاصله با موجی از خبرنگاران داخلی و خارجی مواجه شد. آقای ظریف در جمع خبرنگاران توضیحاتی در خصوص وضعیت مذاکرات ارائه داد. آقای ظریف تاکید کرد : پیشرفت در مذاکرات به اراده سیاسی بستگی دارد، امری که طرف مقابل در آن ضعف داشته است.

وزیر خارجه کشورمان همچنین در خصوص رفتن وزرای خارجه کشورهای فرانسه و روسیه و چین اظهار داشت، برخی از مسئولان غربی و وزرای امور خارجه نیاز داشتند تا برای مسائل داخلی به کشورهای خود بازگردند. در صورتی که نیاز باشد وزرا باز می گردند. البته همه گروه ها در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرا حضور دارند.

وی در پاسخ به این سئوال که از بین دو چالش مطرح در کدام پیشرفت داشته ایم گفت: کارها به این دلیل که به جزئیات راه حل ها رسیده است بسیار دشوار است. امیدواریم پیشرفتی حاصل شود. هنوز مذاکرات ادامه دارد و گفتگوها بین تمام هیأت ها ادامه دارد. الان همزمان بین چندین هیأت باید گفتگوها صورت گیرد.

ظریف تصریح کرد: در حال حاضر مذاکرات بین دو هیأت در جریان نیست. بلکه چندین هیأت با نگرانی ها و دیدگاه ها و شاید گرایش های مختلف هم از نظر حقوقی و سیاسی با هم در حال مذاکره هستند به همین دلیل است که کارها مقداری پیچیده تر است .

آقای دکتر  همچنین در پایان گفت: این پیچیدگی هم در بحث توافق میان ایران و کشورها وجود دارد و هم در توافق داخلی بین گروه 1+5.

آقای ظریف در ادامه از خبرنگاران خواهش کرد اجازه دهند قدری پیاده روی کند و از او سوالی نپرسند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄    =  7