کلاهبرداری با ترفند تخفیف ویژه بیمه/خرید از فروشگاه اینترنتی غیرمجاز باز هم دردسر ساز شد

فتا خبر داد

پلیس فتا به شهروندان توصیه کرد فریب تبلیغات غیر معمول افراد ناشناس نخوردند و هرگز رمز حساب عابر بانک خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: مردی خود را بازنشسته یکی از ادارات دولتی معرفی می کند ومرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری ارائه می کند.

مالباخته در تحقیقات به عمل آمده اظهار داشت مدتی قبل تلفن همراهم زنگ خورد و فردی با معرفی خود به عنوان کارشناس بیمه و تبلیغات در خصوص تخفیف 40 درصدی بیمه خودرو از من خواست تا با ارائه مشخصات عابر بانکم و واریز مبلغ بیمه به صورت اینترنتی از طریق رمز دوم از 40 درصد تخفیف برخوردار شوم.

با توجه به اتمام بیمه خودروام و تخفیف ویژه برای بیمه شدن ترغیب شدم خودروام را بیمه کنم و با ایجاد رمز دوم و ارسال آن به همراه سایر اطلاعات حساب بانکی به صورت پیامکی به شماره ارائه شده مبلغ 5 میلیون ریال از حسابم به صورت غیر مجاز کسر شد و از بیمه خبری نشد.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی افزود: کارشناسان پلیس فتا بعد از شنیدن اظهارات شاکی بلافاصله اقدامات فنی تخصصی خود را آغاز و پس از یک سری تحقیقات فنی با استفاده از سرنخ های دیجیتالی بجامانده متهم را شناسایی و در محل مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی خاطر نشان کرد: متهم 34 ساله بود پس از بازجویی هایی به عمل آمده و اعتراف به جرم برای سیر مراحل قانونی راهی دادسرا شد.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات در خصوص این پرونده کلاهبرداری به شهروندان توصیه کرد فریب تبلیغات غیر معمول افراد ناشناس نخوردند و هرگز رمز حساب عابر بانک خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

خرید از فروشگاه اینترنتی غیرمجاز باز هم دردسر ساز شد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی گرداننده فروشگاه اینترنتی که از شهروند همدانی کلاهبرداری کرده بودند ،خبر داد.

سرهنگ امینی با اعلام این خبرافزود:در پی مراجعه وارائه شکوائیه شهروند همدانی مبنی بر کلاهبرداری وامتناع از تحویل کالا توسط فروشگاه اینترنتی غیر مجاز، موضوع ضمن تشکیل پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتاهمدان تصریح کرد: در بررسی اولیه مشخص گردید،شاکی پرونده مبلغ 100 میلیون ریال از یک فروشگاه اینترنتی خرید کرده است .

این مقام انتظامی افزود:با ادامه تحقیقات محرز گردید،گرداننده فروشگاه اینترنتی از تحویل کالا خودداری کرده است .

سرهنگ امینی اظهار داشت: با انجام اقدامات فنی،فردی با هویت معلوم شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان به شهروندان توصیه هایی ارائه کرد:

– فروشگاه های اینترنتی معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیک (enamad) هستند.

– در خرید از فروشگاه های اینترنتی به توصیه های افرادی که تجربه خرید موفق دارند استفاده نمایید.

منبع: 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  72