فلزات گرانبها چرا کم‌ارزش شدند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت چهار فلز گرانبها روند نزولی را در چند وقت اخیر طی می‌کنند. علت چیست و چه عواملی در تعیین نرخ این فلزات نقش موثری دارند؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در این مورد کامران وکیل، دبیر اتحادیه تولیدات و صادرات محصولات معدنی ایران به اقتصادنیوز گفت: دو دلیل را می‌توان علت اصلی کاهش فلزات گرانبها دانست.

یکی علل تحلیلی مثل جنگ عربستان و یمن و  دیگری نرخ پایین بهره آمریکا.

او در مورد مذاکرات لوزان و تاثیر آن بر قیمت فلزات گرانبها نیز گفت: ایران در اقتصاد جهانی نقش آنچنانی ندارد و مذاکرات لوزان در قیمت فلزات گرانبها تاثیری نخواهد داشت.

او ادامه داد: قیمت فلزات گرانبها افت و خیزی زیادی دارد اما این افت و خیر دامنه محدودی هم دارد.

وکیل در مورد پیش‌بینی خود از وضعیت قیمت یک ماه آینده فلزات گرانبها هم گفت: در چند وقت اخیر قیمت فلزات دچار نوساناتی بوده است و این نوسانات ادامه خواهد داشت و اگر الان قیمت فلزات گرانبها نزول کرده است در یک ماه آینده شاهد صعود این قیمت‌ها خواهیم بود.

در همین مورد خسرو لشگری، مشاور شرکت سپاهان نیز در گفت‌وگو با اقتصاد نیوز گفت: جنگ‌های منطقه‌ای در عربستان، یمن، سوریه و عراق عامل نوسان منفی قیمت فلزات گرانبها است.

وی تصریح کرد: کشورهای عربستان و کشورهای غربی به سمت جواهرات و سنگ‌های گران‌قیمت رفته‌اند و سطح تقاضا پایین آمده است. این یکی دیگر از علت‌های کاهش فلزات گرانبهاست.

لشگری افزود: در ایران هم به دلیل تحریم‌هاست که قیمت فلزات پایین آمده و اگر به توافق برسیم قیمت فلزات در مدت یک ماه به صورت نوسانی تغییراتی خواهد داشت.

او در پیش بینی یک ماه آینده قیمت فلزات گرانبها نیز بیان کرد: من فکر می کنم قیمت‌ها ثابت خواهند ماند و اگر تغییری داشته باشیم قیمت‌ها روند نزولی خواهند داشت.

لشگری علت این حرف را تغییر قیمت طلا دانست که در چند ماه گذشته به طور متفاوتی صعود قیمت را تجربه کرده است.
منبع:دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  24