سرباز فراری پس از آزادی از زندان،به طرز مشکوکی گم شد

19 اردیبهشت ماه سال‌جاری بود که پسر 30ساله‌ای بعد از گرفتن حکم بخشش از زندان آزاد شد و دیگر به خانه بازنگشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک روزنامه ایران نوشت:

19 اردیبهشت ماه سال‌جاری بود که پسر 30ساله‌ای بعد از گرفتن حکم بخشش از زندان آزاد شد و دیگر به خانه بازنگشت.
حدود دو ماه می‌گذشت که مجید ریحانی مقدم به جرم فرار از سربازی به زندان افتاده بود. او به یک سال و چهار ماه زندان و همچنین جریمه نقدی محکوم شد و مدتی از محکومیتش را در زندان خرم‌آباد گذراند و سپس به زندانی در تهران منتقل شد.
مادر مجید که دلتنگ پسرش شده بود با زندان تماس گرفت تا صدای پسرش را بشنود اما در کمال ناباوری شنید که یک روز پیش – 19 اردیبهشت ماه سال‌جاری – مجید با حکم عفو از زندان آزاد شده است.
پدر و مادر پیر که چشمشان به در بود تا شاید پسرشان زنگ خانه را به صدا درآورد و غافلگیرشان کند منتظر ماندند اما خبری از مجید نشد. حتی هیچ مسافری با مشخصات مجید از تهران به خرم‌آباد نرفته بود. همه به جست‌و‌جوی مجید پرداختند اما هیچ ردی از وی نبود.  بدین ترتیب سناریوی مرموز گم شدن سرباز فراری به پلیس مخابره شد و از آنجا که هیچ کس نمی‌دانست این پسر کجاست و چه سرنوشتی دارد بازپرس شعبه 6 دادسرای ناحیه 27 تهران دستور داد تیم ویژه‌ای از مأموران پلیس آگاهی برای رازگشایی پسر بیمار وارد عمل شوند.
کارآگاهان ابتدا پرونده اجساد مردان ناشناس در پزشکی قانونی را بررسی کردند که هیچ اثری نبود و پس از اینکه به سرنخی از پسر جوان نرسیدند در گام بعدی به بررسی بیمارستان‌ها، زندان‌ها، بهزیستی و حتی گرمخانه‌های شهرداری و… پرداختند اما ردپایی از مجید به دست نیامد.  تحقیقات نشان می‌داد روز 19 اردیبهشت مجید با یک کاپشن قهوه‌ای چرم، شلوار طوسی و یک دمپایی از زندان آزاد شده و دیگر هیچ‌کس خبری از او نداشته است و از آنجایی که مجید به دلیل بیماری عفو شده بود همه نگران حال وی بودند.   خواهر مجید با صدایی گرفته در این رابطه به شوک گفت: برادرم بیماری روحی – روانی دارد. او دوسال سربازی رفته بود اما روزهای آخر خدمتش به دلیل بیماری دیگر نرفت و به همین خاطر به جرم سرباز فراری بودن از سوی پلیس خرم آباد دستگیر و به زندان و جریمه نقدی محکوم شد اما وقتی آنها با مدارک پزشکی روبه‌رو شدند او را از دادن جریمه منع کردند و پس از آن در حالی که حدود دوماه در زندان بود سرانجام تبرئه شد اما هیچ‌کس خبری از او ندارد. مجید دچار اختلال حواس است و گاهی اسم و آدرس را فراموش می‌کند.  نمی‌دانیم او الان کجاست و چه سرنوشتی دارد؟!  وی ادامه داد: به همه جا و به هر کسی که فکر می‌کردیم نزد اوست زنگ زدیم اما بی‌نتیجه ماند و با گذشت یک ماه هنوز ناپدید شدن مجید را باور نداریم. پدر و مادر پیرم در شهرمان چشم انتظار برادرم هستند اما هنوز خبری از او نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  36