فاجعه غذایی در کشور: آبلیمو هایی که برای محیط زیست هم مضرند

در این پرونده و پروندهایی که در زمینه تولید آبلیموها و آبمیوه های شیمایی در محاکم مختلف در حال بررسی است تخلفات دستگاه هایی کاملا محرز است که عصر ایران به زودی و با انتشار این تخلفات در این زمینه اطلاع رسانی کاملی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مهر ماه سال 93 بود که گزارشی مبنی بر تولید وتوزیع آبلیموهای غیر مجاز با برند دست چین به سازمان تعزیرات حکومتی رسید.
قاضی این سازمان همراه با کارشناسان بهداشت بهمحل کارخانه مراجعه کرده و در بازرسی از این محل با مقادیر زیادی آبلیموی غیر مجازکه با مواد شیمایی تولید شده بود مواجهه شدند.

این موضوع سرآغازی بود تا با بررسی برندهای دیگر آبلیمو کهدر میان آنها نامهای معروفی نیز به چشم می خورد مشخص شود که مقادیر زیادی ازآبلیموهایی که در بازار عرضه شده صرفا با مواد شیمیایی تهیه شده که برای سلامتانسان بسیار مضر هستند.

مرتضی خدایی رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی و بهداشتیسازمان تعزیرات حکومتی تهران در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران با بیان اینکه متاسفانه شرکت هایی وجود دارند که محصولاتخود را به شکل غیر بهداشتی تولید و عرضه می کنند گفت: این شرکت ها اقدام به تولیدو عرضه آبلیمو و آبمیوه حتی با آرم“استاندارد” در کشور می کنند.

وی ادامه داد: زمانی که محصول اینگونه شرکت ها را جهت بررسی بهدانشگاه های علوم پزشکی ارسال کردیم مطابق نظر این مراکز مشخص شد که محصول تولیدیکاملا غیر مجاز بوده و به هیچ عنوان قابلیت مصرف انسانی را ندارد که در این موردپروندهایی تشکیل شده و در حال بررسی جدی موضوع هستیم.

خدایی در موردرسیدگی به پرونده شرکت دستچین که مبادرت به تولید آبلیموهای غیر مجاز می کرد نیز گفت:بعد از مراجعه به این شرکت در بررسی های انجام گرفته مشخص شد که 550 تن آبلیمو غیربهداشتی از سوی این کارخانه تولید شده که بخشی از آن در بازار عرضه و 258 تن نیزآماده عرضه به بازار بود که با توجه به تولید بدون مجوز دستور توقیف محصولات درمحل صادر و پرونده برای اظهار نظر در مورد قابلیت مصرف به دانشگاه علوم پزشکیارسال شد.

فاجعه غذایی در کشور/ آبلیمو هایی که برای محیط زیست هم مضرند چگونه به سفره خانواده ها رفتند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ⁄    =  1