بازتاب سریع خبر جمع بندی مذاکرات در رسانه های پاکستان

با پایان یافتن ماراتن نفس گیر مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در وین و در شرایطی که هنوز نشست خبری مذاکره کنندگان برای جمع بندی نهایی برگزار نشده ست، ساعتی پیش، خبر توافق و به نتیجه رسیدن این مذاکرات به سرعت و بطور گسترده در بسیاری از رسانه های الکترونیک و دیداری و شنیداری پاکستان بازتاب یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رادیو دولتی پاکستان و سایت اینترنتی آن، شبکه های خبری دنیا، سما، پی تی وی، جیو تی وی، کانال 92 و سایت های اینترنتی روزنامه های داون، اکسپرس تریبیون، نیوز و بیزنس رکوردر از این رویداد بزرگ در مذاکرات ایران و گروه 1+5 خبر دادند و از آن به عنوان یک ‘توافق تاریخی’ نام بردند.

برخی از این رسانه های به نقل از دیپلمات های ایرانی وغربی بدون اشاره به نام آنها نوشتند که با حصول این توافق، تحریم های ایران لغو خواهد شد و در مقابل، ایران نیز یک سری اقدامات اعتماد ساز انجام خواهد داد.

در همین حال شبکه خبری دنیا نیوز، ضمن اعلام خبر توافق هسته ایران و فراهم شدن زمینه لغو تحریم ها، به نقل از برخی منابع پاکستانی بدون اشاره به نام آنها گفت: پاکستان کار احداث خط لوله ایران-پاکستان را در خاک خود از ماه سپتامبر (شهریور سال جاری) آغاز خواهد کرد.

این شبکه به نقل از منابع یاد شده گفت: این خط لوله تا سال 2017 تکمیل خواهد شد. قرارداد احداث این طرح با یک شرکت چینی نهایی شده است.

طبق قرارداد خط لوله گاز میان ایران پاکستان، قرار بود هر یک از طرفین خط لوله را در خاک خود تا پایان سال 2014 تکمیل کند که ایران به این تعهد عمل کرد اما پاکستان به بهانه تحریم ها، هیچ اقدامی در این زمینه صورت نداد. به هر حال مقامات این کشور بارها اعلام کرده اند که اراده قوی برای اجرای این طرح دارند زیرا پاکستان به شدت به واردات گاز و انرژی از ایران نیاز دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5