اثر توافق از اواسط سال آینده نمایان می‌شود

برزنی با بیان اینکه سهامداران نباید فریب افراد سودجو را بخورند، تاکید کرد: برخی افراد در پی انتشار چنین اخبار مهمی سعی می‌کنند در فضای موجود موج‌سواری کنند و با تشکیل صفوف خرید سهم‌های خود را با قیمت بیشتر بفروشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه به محض آغاز مذاکرات هسته‌ای میان وزیر خارجه ایران و آمریکا کاهش قیمت دلار در بازار رقم خورد، گفت: افزایش میزان صادرات نفت ایران در پی برداشته شدن تحریم‌ها از یک سو و آزاد شدن پول‌های بلوکه‌شده از سویی دیگر موجب می‌شود تا دلار بیشتری وارد کشور شود.

مهدی تقوی با تاکید بر اینکه با افزایش صادرات اعتبارات اسنادی بیشتری باز و در مقابل این اعتبارات دلار دریافت خواهیم کرد، افزود: قیمت دلار در روزهای گذشته در پی قوت گرفتن احتمال توافق هسته‌ای روند کاهشی به خود گرفت و پیش‌بینی می‌کنم که قیمت آن در پی امضای این توافقنامه به کم‌تر از 3 هزار تومان برسد.

وی تصریح کرد: با توافق هسته‌ای علاوه بر کاهش عمومی نرخ تورم، قیمت کالاها نیز کاهش می‌یابد و عواید حاصل از آن نصیب مردم می‌شود.

به گفته این استاد دانشگاه، اکنون بخشیاز مردم بیکار و نزدیک به خط فقر هستند که با رونق گرفتن اقتصاد کشور پس از توافق، صنعت شروع به حرکت می‌کند، همچنین عده‌ای در بخش خدمات به کار گرفته می‌شوند.

اثر توافق از اواسط سال آینده نمایان می‌شود
رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران نیز با اشاره به توافق صورت‌گرفته میان ایران و گروه 1+5 گفت: این توافق در دو شکل بلندمدت و کوتاه‌مدت تاثیرگذار خواهد بود.

مجیدرضا حریری در گفت‌و گو با خبرنگار آنا ادامه داد: در تاثیر کوتاه‌مدت، بازار از نظر روانی بعد از تحمل چندساله تحریم‌ها جو مثبتی را تجربه می‌کند و امید به آینده در کاهش قیمت‌ها تاثیرگذار است، در نتیجه یک آرامش کلی در بازار حکم‌فرما خواهد شد.

عضو اتاق ایران تصریح کرد: این تغییرات کوتاه‌مدت بر روی بازار سکه، طلا و ارز و تمامی سرمایه‌گذاری‌هایی که مردم برای حفظ پس‌اندازهای خود کرده‌اند تاثیر مستفیم خواهد داشت.

وی گفت: این تغییرات به خاطر شتاب‌زدگی و جو روانی باعث کاهش خرید و افزایش عرضه می‌شود و در نتیجه قیمت‌ها کاهش می‌یابد. البته این وضع آرام 2 تا 3 ماه به همین منوال طی می‌شود و بعد از این مدت دوباره بازار به وضع کنونی خود بر می‌گردد.

حریری با اشاره به اینه تغییرات اساسی و بلندمدت در حوزه اقتصاد به سیاست‌های دولت بستگی دارد، ادامه داد: دولت اگر به رفاه بلن مدت مردم توجه کند، سیاست‌های قبل را اصلاح کند، در آستانه انتخابات برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت اقتصادی نداشته باشد، ذخایر ارزی را صرف واردات نکند و 100 میلیارد دلاری را که در اثر رفع تحریم‌ها به کشور بر می‌گردد، صرف امور زیربنایی کند، تغییرات بلندمدت مثبتی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه نفت و گاز به دلیل جذابیت بین‌المللی در اثر برداشته شدن تحریم‌ها فرصت جذب سرمایه‌گذاری خود را دارند، گفت: به طور کل باید گفت توافق از اواسط سال 1396 در زندگی مردم نمود عینی پیدا می‌کند.

سهام‌داران هیجان‌زده نشوند
یک فعال بازار سرمایه نیز با تاکید بر لزوم پرهیز از رفتارهای هیجانی از سوی سهام‌داران گفت: قطعا فردا روز مثبتی برای بورس خواهد بود، اما سهامداران باید هوشیار عمل کنند و فریب شایعات سایت‌ها و افرادی را که به دنبال منافع شخصی خود هستند،نخورند.

نصرالله برزنی در گفت‌وگو با آنا با بیان اینکه شرایط فعلی بهترین فرصت برای ورود سرمایه‌های جدید است، اظهار کرد: توافق حاصل‌شده در زمینه هسته‌ای، می‌تواند موجب رونق اقتصادی و به‌تبع آن رشد بورس باشد و باتوجه به اینکه شاخص کلی بورس در وضع فعلی در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد، خرید سهم‌های بنیادی می‌تواند موجب سوددهی مناسبی برای سهامداران باشد.

مدیرعامل کارگزاری بانک اقتصاد نوین تاکید کرد: ذات سرمایه‌گذاری در بورس بلندمدت یا میان‌مدت است و سهامداران غیرحرفه‌ای نباید به‌ امید معاملات روزانه وارد این بازار شوند، زیرا طبق آمار 95 درصد افرادی که معاملات خود را به‌صورت روزانه انجام می‌دهند، در نهایت متضرر می‌شوند.

برزنی با بیان اینکه سهامداران نباید فریب افراد سودجو را بخورند، تاکید کرد: برخی افراد در پی انتشار چنین اخبار مهمی سعی می‌کنند در فضای موجود موج‌سواری کنند و با تشکیل صفوف خرید سهم‌های خود را با قیمت بیشتر بفروشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  40