تدوین سیاست‌های اقتصادی استان‌ها باید مبتنی بر نیازسنجی باشد‌

سید محمد‌رضا مرتضوی ظهر امروز در اجلاس سران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور که در سالن همایش نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مناطق قهوه‌ای اصطلاحاً به واحدهای تولیدی گفته می‌شود که با کمترین استفاده از خط تولید خود در حال فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید محمد‌رضا مرتضوی ظهر امروز در اجلاس سران خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور که در سالن همایش نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مناطق قهوه‌ای اصطلاحاً به واحدهای تولیدی گفته می‌شود که با کمترین استفاده از خط تولید خود در حال فعالیت هستند.

وی برنامه‌ریزی را مهم‌ترین اصل بهره‌برداری از شرایط کنونی دانست و تصریح کرد: باید با اولویت‌بندی اقتصادی هر استان برای آن‌ها سیاست‌هایی را تدوین کرد تا در آن‌ها گام برداشته و رشد اقتصادی را نصیب کشور کنند.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت کشور ‌با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای رشد 8 درصدی اقتصاد ایران تاکید کرد: این برنامه تنها در صورت مدیریت درست دارایی و توانایی‌ها قابل وصول است.

وی در ارتباط با دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: این مذاکرات می‌تواند هزینه‌ها‌یی که تحریم بر دوش تولید وارد کرده را کاهش دهد و در این راستا کمک زیادی به این بخش را سبب شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر باز‌شدن بانک‌ها و آزاد‌شدن دارایی‌ها‌، اعتباری در جامعه جهانی برای ایران به وجود آورده است که می‌تواند به صورت خودکار در همه ابعاد ‌جامعه مؤثر باشد.

منبع:تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  8