کتاب عکس «انتهای زمین» منتشر شد

کتاب عکس «انتهای زمین» شامل 100 قطعه عکس از عکاسان همسفر با تورهای عکاسی «چیلیک» منتشر و در پایگاه تخصصی کتاب عکس معرفی شد و در دسترس قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک «انتهای زمین» عنوان نمایشگاهی گروهی است که با مشارکت عکاسان و پشتیبانی رسانه «پایگاه عکس چیلیک» (Chiilick.com) پس از نخستین ارائه در خانه هنرمندان ایران، در جریان نمایش سراسری قرار گرفت و تا کنون از استان‌هایی مانند تهران، قزوین، اصفهان، فارس و بوشهر گذشته است و در دور تازه نمایش عازم مازندران، کردستان، قم، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و البرز خواهد شد.

دبیر فراخوان و نمایشگاه «انتهای زمین» هدف از نمایش آثار و چاپ کتاب عکس نمایشگاه را تشریح زیبایی‌های طبیعت گرم و خشک کویر دانست و گفت: طبیعت کویر از جمله طبیعت‌های بی‌نظیر ایران است و در برابر دیگر جلوه‌های سبز کشور، کمتر شناخته و تعریف شده است.

مهدی سروری دلیل تمرکز موضوعی بر منطقه کویر مرنجاب را علاوه بر ویژگی‌های مطلوب عکاسی، برخورداری از دلایل زیست‌محیطی مرنجاب دانست و اظهار کرد: منحنی‌های نرم، بافت‌های بی‌بدیل و فرم‌های پویایی که پس از طلوع خورشید کویر در مرنجاب رخ‌نمایی می‌کنند، با دخالت احساس و ذوق و همنشینی این عناصر با دانش و فن، خروجی موثری را به نام و نفع کشور ایجاد می‌کنند تا رسالت هر عکاس را در حوزه ایران‌شناسی رقم بزند.

دبیر نمایشگاه عکس «انتهای زمین» گشایش نمایشگاه این آثار را با حضور مدیران و اعضای هیئت مدیره انجمن‌های عکاسی کشور شایسته تقدیر دانست و گفت: از بیان صریح اظهار نظر اساتیدی مانند مسعود زنده روح کرمانی، محمدمهدی رحیمیان، سعید دستوری، افشین شاهرودی و کورش ادیم درباره تحلیل نگاه‌های منتشرشده در کتاب خوشحالم. همچنین اعلام نظر پروفسور پرویز کردوانی، پدر علم کویرشناسی در ابتدای کتاب، افتخاری برای عکاسان مجموعه «انتهای زمین» است.

پروفسور کردوانی در بخشی از متن خود در مقدمه کتاب آورده است: «یکی از راه‌های شناساندن این‌گونه مناطق، تهیه عکس از مناظر زیبا و هنرمندانه آن‌ها است که خوشبختانه پایگاه چیلیک علاوه بر انجام دیگر وظایف و برنامه‌ها، اقدام به اعزام ده‌ها عکاس ماهر، زبردست و باتجربه به نواحی کویری و بیابانی جهت تهیه عکس از مناظر زیبای این مناطق کم‌نظیر و حتی در مواردی نادر جهان کرده است که نمونه‌هایی از این عکس‌های بسیار زیبا و جذاب را در این مجموعه (کتاب) ملاحظه می‌فرمایید.»

کتاب عکس «انتهای زمین» شامل پنجمین نمایشگاه عکاسان پایگاه عکس چیلیک حاوی عکس‌هایی از کویر مرنجاب در همسایگی شهرستان آران و بیدگل، در قطع رقعی با طراحی و صفحه‌آرایی ابراهیم باقرلو و ترجمه سیدصادق موسوی، به زبان فارسی و انگلیسی در شمارگان 1000 نسخه و در 105 صفحه و قیمت 25 هزار تومان در فهرست مجموعه کتاب‌های «پایگاه تخصصی کتاب عکس» منتشر شده است.

علاقه‌مندان به مشاهده و تهیه تألیفات عکاسی معرفی‌شده در «پایگاه تخصصی کتاب عکس» (ketabeAks.ir) می‌توانند از بخش نمایشگاهی این طرح واقع در دفتر مرکزی «پایگاه عکس چیلیک» در تهران دیدن و سایر نیازهای خود را در حوزه کتاب‌ها و نشریات عکاسی از طریق سفارش به این پایگاه مطرح و در اسرع زمان و با برخورداری از شرایط ویژه کتاب مورد نظر خود را دریافت کنند.

متقاضیان در شهرستان‌ها نیز می‌توانند برای تهیه این کتاب درخواست خود را از طریق شماره‌های 88348824 و 09122797717 مطرح کنند.

منبع:ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  −  45  =