امضای تفاهم‌نامه ایران با بانک ایتالیایی برای تسهیل روابط اقتصادی

رویترز خبر داد

بانک مدیوبانکا ایتالیا در بیانیه‌ای از امضای یک یادداشت تفاهم با ایران خبر داد و اعلام کرد: «هدف از این توافق «تسهیل آینده روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور است.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا به همراه  فدریکا گوئیدی وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا و در رأس یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی، اقتصادی و صنعتی بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه) وارد تهران شد.

خبرگزاری رویترز در این‌باره نوشت، این مقام ایتالیایی که اسفند ماه گذشته نیز به تهران سفر کرده بود، هم‌راستا با تلاش مقامات اروپایی برای روابط تجاری نزدیک‌تر با ایران پس از توافق هسته‌ای، با مقامات این کشور در تهران مذاکراتی داشت که این مذاکرات امروز ادامه می‌یابد.

وزاری ارشد دولتی فرانسه، آلمان و صربستان به دنبال مطرح شدن احتمال لغو تحریم‌های بانکداری و تجاری ایران تا پایان سال، از 14 جولای تاکنون از جمله بازدیدگنندگان از ایران بوده‌اند.

بانک سرمایه‌گذاری، «مدیوبانکا» ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این بانک نیز به همراه وزارت توسعه و آژانس اعتبار صادرات SACE یادداشت تفاهمی در جریان سفر به ایران با وزرات اقتصاد و بانک مرکزی این کشور به امضا رسانده است.

در ادامه این بیانیه آمده است، هدف از این توافق «تسهیل آینده روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور است.»

همچنین وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در جمع خبرنگاران از سرمایه‌گذاری حتمی این کشور در صنعت خودروی ایران در آینده نزدیک خبر داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  2