طرز تهیه معجون جواتی نسرین مقانلو را بخوانید

نسرین مقانلو هم 47 ساله است اما هنوز در بعضی فیلم‌ها نقش و زن‌های جوان سی و چند ساله را بازی می‌كند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مقانلو هم 47 ساله است اما هنوز در بعضی فیلم‌ها نقش و زن‌های جوان سی و چند ساله را بازی می‌كند. او درباره راز جوانی‌اش می‌گوید: «به نظر من اولین و موثرترین فاكتوری كه باعث می‌شود یك انسان جوان و شاداب بماند، فاكتورهای روانی و درونی است. كسانی كه گذشت دارند، مهربان هستند و به دیگران محبت می‌كنند، چهره‌های شاداب‌تری دارند و انرژِی مثبت از خود ساطع می‌كنند. برعكس كسانی كه كینه دارند، در تلاش هستند به دیگران لطمه بزنند و به‌طور كلی روح بیماری دارند، همیشه پژمرده و افسرده به نظر می‌رسند. این افراد با تراوش كینه و انرژی منفی در درجه اول به خود و سلامتی خود ضربه می‌زنند. بخشش دیگران و آرامشی كه به دنبال آن می‌آید، بزرگ‌ترین هدیه خدا به انسان است؛ من هم همیشه سعی كرده‌ام بخشش و گذشت داشته باشم. سعی می‌كنم در زندگی چیزی را از كسی به دل نگیرم و همیشه از خدا برای همه اتفاقات خوب و زندگی آرام خواسته‌ام. من معتقدم دعا و آرزوهای خوب برای دیگران داشتن در درجه اول خود شخص را شاداب می‌كند و این شادابی در چهره تجلی پیدا می‌كند. دیگران و مردم را دوست دارم و همیشه تلاش كرده‌ام صداقت و فداكاری داشته باشم و از حسادت دوری كنم. به هرحال معتقدم مسائل درونی و روانی بسیار زیاد روی چهره، جوانی و شادابی تاثیرگذار است و یكی از مهم‌ترین فاكتورهای حفظ سلامتی است.»

 

سبك زندگی برایم مهم است

به غیر از مسائل درونی و آرامش روحی، سبك زندگی سالم باعث می‌شود كه آدم جوان بماند و در سال‌های دوران میانسالی هم شاداب باشد. من همیشه سعی كرده‌ام تا جایی كه می‌توانم مراقب نوع زندگی، تغذیه و سلامتم باشم. بیشتر روزها یا در پارك یا روی تردمیل پیاده روی می‌كنم. مدیتیشن و یوگا هم انجام می‌دهم تا تمركز داشته باشم و به آرامش برسم. والیبال، شنا و تكواندو جزء ورزش‌های مورد علاقه من است كه گهگاه انجام می‌دهم. من سعی می‌كنم ورزش و فعالیت بدنی را در برنامه روزانه‌ام حتما بگنجانم؛ حتی اگر زمان كوتاهی باشد. خواب مناسب هم بسیار مهم است و سعی می‌كنم حداقل زمانی كه سر صحنه نیستم آن را رعایت كنم. به‌هرحال بازیگران شغلی دارند كه شاید گاهی مجبور باشند تا نیمه‌های شب یا حتی صبح بیدار بمانند و كار كنند. با این حال من سعی می‌كنم خواب راحتی داشته باشم و تا حد امكان ساعت 11 شب بخوابم چون بهترین زمان برای خوابیدن بین ساعات 11 تا 4 صبح است. معتقدم خوابیدن در این زمان سموم را از بدنم خارج كرده و انرژِی برای فعالیت‌های بعدی را تامین می‌كند.

 

از گنجینه طب سنتی استفاده می‌كنم

من واقعا به تغذیه سالم برای داشتن بدنی سالم و جوانی اعتقاد دارم. سعی می‌كنم نكات مربوط به سلامتی كه در رسانه‌ها می‌شنوم یا می‌خوانم را رعایت كنم و حتما غذاهای تازه مصرف كنم. برخی نكات مربوط به طب سنتی را هم رعایت می‌كنم. بسیاری از مردم كشورهای دیگر مثل چین و كره از داروهای گیاهی و طب سنتی ایران استفاده می‌كنند؛ چرا خود ما از این گنجینه سلامتی استفاده نكنیم؟ مادر من بختیاری است و از طب سنتی اطلاعات زیادی دارد.

بسیاری از نكات مربوط به حفظ سلامتی را از ایشان آموخته‌ام؛ مثلا یك لیوان آب جوش ولرم قبل از صبحانه یكی از كارهایی است كه من همیشه آن را انجام می‌دهم. آب جوش قبل از صبحانه باعث دفع سموم و پاكسازی كبد شده و باعث می‌شود پف بدن اصطلاحا بخوابد. به علاوه تركیبی دارم كه آن را مصرف كرده و به دیگران هم توصیه می‌كنم. این تركیب شامل دو لیتر آب سرد، 10 شاخه نعناع، چند حلقه لیموترش، چند حلقه خیار و یك قاشق غذاخوری زنجبیل تازه؛ این تركیب را می‌توان حتی به جای آب نوشید. بعد از 25 روز می‌توان تاثیر آن را در آب شدن چربی‌های دور شكم دید. یا تركیب دیگر، استفاده از زیره در سالاد است كه بسیار مفید است و آن را مصرف می‌كنم.

 

جوانی من ارثی است

البته جوان ماندن در نژاد ما بختیاری‌هاست و اگر دقت كنید می‌بینید اكثر بختیاری‌ها پوست خوبی دارند و جوان‌تر از سن خود نشان می‌دهند. شغل بازیگری سختی‌های خاص خود را دارد؛ از گریم گرفته تا كار در شرایط سخت آب و هوایی یا دیر خوابیدن. من اگر بازیگر نبودم اتفاقا شاید جوان‌تر از الان می‌ماندم چون ژنتیكم ایجاب می‌كند كه جوان بمانم.

 منبع : مجله سیب سبز

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  21