ترس بازرگانان ایرانی و روسی برای ورود به بازار کشور مقابل

اعزام هیات تجاری و سرمایه‌گذاری به روسیه

با توجه به اهمیت حضور فعال صنعت و تجارت کشورمان در روسیه و بازار مستعد آن منطقه برای مصرف محصولات ایران به ویژه محصولات متنوع صنایع غذایی، یک هیات تجاری بازار‌یابی و سرمایه‌گذاری به کشور روسیه در شهریورماه سال جاری اعزام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هدف از اعزام این هیات که همزمان با یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی جهان در صنعت غذایی در مسکو صورت می‌گیرد، شناسایی فرصت‌های تجاری و بازار‌ شناسی، ایجاد ارتباط دو طرفه با تجار و فعالان صنعت غذایی در روسیه، آشنایی با قوانین و مقررات تجاری روسیه به ویژه در صنعت غذایی و در نهایت حضور موفق و پایدار انواع صنایع غذایی ایران در بازار جمهوری روسیه است.

محدودیت‌های روسیه در تجارت با کشورهای اروپایی وغربی

با توجه به محدودیت‌هایی که روسیه در تجارت خود با کشورهای اروپایی و غربی دارد این موضوع فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌های تجاری با ایران خواهد بود که این هیات از 22 تا 26 شهریورماه اعزام می‌شود.

در ترکیب این هیات مدیران و کارشناسان واحد‌های تولیدی و تجاری و صنایع غذایی در بخش‌های غذاهای سلامت و ارگانیک، میوه و صنایع وابسته، سبزیجات، صنایع شیلات و دریایی، نوشیدنی‌ها و آبمیوه، مواد پروتئینی و لبنیاتی، مواد غذایی کنسروی و آماده، غذاهای فریز شده، انواع روغن‌های خوراکی، چای، حبوبات و به‌طور کلی محصولات غذایی قابل ارائه در فروشگاه‌ها حضور دارند.

بایدگفت؛ کشورمان ایران در مورد‌ انواع موادغذایی و کشاورزی از ظرفیت لازم برای صادرات به روسیه برخوردار است ولی به دلیل مشکلات و ضعف‌هایی که در زمینه امکانات و ابزار صادراتی در کشور وجود دارد، اقدام چندانی در این زمینه صورت نگرفته است.

بی اطلاعی بنگاههای اقتصادی دو کشور از وضعیت تولیدات و صادرات کشور مقابل

اما با توجه به اقلیم متفاوت دو کشور، زمینه‌های بسیاری برای همکاری دوجانبه وجود دارد که متاسفانه آنگونه که باید و شاید از آنها استفاده نمی شود، که در وهله اول علت این مساله بی اطلاعی بنگاههای اقتصادی دو کشور از وضعیت تولیدات و صادرات کشور مقابل است.
به گفته کارشناسان، ترس بازرگانان ایرانی و روسی برای ورود به بازار کشور مقابل مانع توسعه ارتباطات تجاری در مسیر توسعه همکاریهای تجاری شده است و این در حالی است که تفاوت قیمت محصولات در ایران و روسیه می‌تواند امتیاز بزرگی محسوب شود.

تصورات نادرست در خصوص مسیر ورود به بازار خارجی

اما توصیه کارشناسان آن است که با رفت و آمد بیشتر و تقویت ارتباط میان ایرانیان و روس‌ها در قدم اول نسبت به شناخت فرهنگ غنی ایران و روسیه اقدام کرده و سپس با فراهم آوردن ابزارهای اصلی مانند زبان مشترک و کسب اطلاعات اقتصادی و تجاری کشور مقابل، به این بازار بزرگ و قوی وارد شوند چون طرفین بدلیل عدم شناخت از یکدیگر و همچنین آشنائی نداشتن به زبان طرف مقابل، دچار تصورات نادرست در خصوص روند و مسیر ورود به بازار خارجی می‌شوند که باید این موضوع اصلاح شود.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  −  86  =