ترسیم راهبردهای کلان بانک رفاه در ۵۵ سالگی/ تدوین افق راه ۵ساله

از سوی علی صدقی مطرح شد:

باید فرایندهایمان را اصلاح کنیم ؛ برنامه هایمان را روزآمد ؛ ساختارهایمان را منطبق با خواست و نیازمشتریانمان بازتعریف کنیم و چابک شویم ./باید در 5 سال آینده، در رشد شاخص های عملکردی توفیق لازم را کسب کنیم ؛ همه و همه یعنی ملی بیندیشیم و سازمانی رفتار کنیم/بانک رفاه یک بانک تجاری با پنجاه و پنج سال تجربه در ارائه خدمات بانکی ، بهره مند از 10537نیروی انسانی و 1300 شعبه فعال است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی صدقی، مدیر عامل بانک رفاه به مناسبت پنجاه و پنجمین سالروز تاسیس بانک طی پیامی راهبردهای اصلی بانک رفاه را طی پنج سال آینده ترسیم کرد.این راهبرد های به شرح زیر است:

1-استمرار و اهتمام مدیریت و کارکنان و همدلی آنان در اجرای درست نقشه راه تعالی بانک

وی در این پیام آورده است:بانک رفاه کارگران در سال های اخیر با برنامه هایی که تدوین کرده است ، به عنوان یکی از معدود سازمان های استراتژی محور، حرکت در مسیر رشد و توسعه را آغاز کرده و تداوم شایسته این مسیر ، مستلزم استمرار و اهتمام مدیریت و کارکنان و همدلی آنان در اجرای درست نقشه راه تعالی بانک است .
 
2- توجه به شرایط رقابتی و اعتلای بانک
وی در بخش دیگری از پیام خود گفت:در شرایط بازار رقابتی امروز و در فضای اقتصادی حال حاضر کشور که بحمدالله از دالان تحریم ها به سلامت عبور کرد هم لازم است  با بهره مندی از همه ظرفیت هایمان ، عزم خود را جزم کنیم و هدفمند گام برداریم و باور داشته باشیم اعتلای بانک، به اعتلای کشور هم می انجامد .

3- ارتقا فرهنگ سازمانی و اصلاح فرایندها بر مبنای بازتعریف نیاز مشتریان

وی می افزاید:  باید فرهنگ سازمانی خود را ارتقا بخشیم ؛  فرایندهایمان را اصلاح کنیم ؛ برنامه هایمان را روزآمد ؛ ساختارهایمان را منطبق با خواست و نیازمشتریانمان بازتعریف کنیم و چابک شویم ؛

4- تعادل منابع و مصارف و رشد شاخص های عملکردی
وی با بیان اینکه باید  در منابع و مصارف خود تعادل ایجاد کنیم خاطر نشان ساخت: باید در 5 سال آینده، در رشد شاخص های عملکردی توفیق لازم را کسب کنیم ؛ همه و همه یعنی ملی بیندیشیم و سازمانی رفتار کنیم . 

 5- تاکید بر پرورش ایده های خلاق

رمز بقا در شرایط سخت امروز «بهره وری» و «رفتن به استقبال تغییرات» است . بهره وری با چابک سازی و ایجاد تغییر، با پرورش ایده های خلاقانه و تزریق نیروهای خلاق امکان پذیر است.

متن کامل پیام
 متن کامل پیام مدیرعامل را اینجا بخوانید

بانک رفاه در 55 سالگی :1300 شعبه و نزدیک 11 هزار پرسنل

بنابراین گزارش در مهر ماه 1390 شـــورای پـــول و اعـــتبار اســـاسنامه جدید بـــانک را به تصویب رساند و در تاریخ 20/3/1391 با ثبت این سامانه در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری، بانک رفاه رسماً خصوصی شد و سرمایه بانک از 895 میلیارد ریال به 4000 میلیارد ریال به ثبت رسید. سرمایه اولیه این بانک چهار صد میلیون ریال و از سوی سازمان تامین اجتماعی تامین شد.

با این اتفاق وضعیت مالکیتی بانک مشخص شد و با افزایش سرمایه به چهار هزار میلیارد ریال و از محل تجدید دارایی ها به ده هزار میلیارد ریال، زمینه برای افزایش فعالیت ها و خدمات مطلوبتر به مشتریان از طریق 1300 شعبه و واحدهای خدماتی فراهم آمد.

هم اکنون بانک رفاه یک بانک تجاری شناخته شده و با  پنجاه و پنج  سال تجربه در ارائه خدمات بانکی ، بهره مندی از 10537نیروی انسانی و در اختیار داشتن 1300 شعبه فعال در سراسر کشور ، می کوشد از طریق ارائه مطلوب انواع خدمات بانکی ، رضایت عموم اقشار جامعه را تامین نماید.

سال تاسیس
بانک رفاه کارگران در اجرای  تبصره ماده 39 قانون بودجه سال 1338 کشور و ماده 38 سازمان بیمه های اجتماعی به منظور سرمایه گذاری و بهره برداری از وجوه بیمه کارگران با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیازمندیهای طبقه کارگر در تاریخ 27/5/1339 تشکیل و به ثبت رسید و عملیات خود را از ششم فروردین 1340 با افتتاح شعبه مرکزی در تهران و شعبه اصفهان آغاز کرد.

برخی از دستاوردها

 از دستاورد‌های مهم بانک در سال‌های اخیر می‌توان به کسب رتبه برترین دستگاه در زمینه تکریم مشتریان در گروه بانک و بیمه در سال‌های متوالی، استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد iso 9001 و اخذ گواهینامه مربوطه به عنوان اولین بانک خاورمیانه در سال 1378 و تداوم همه ساله آن تا کنون اشاره کرد.

استراتژی ” راه رفاه”  با رویکردی آینده‌نگر
موفقیت بانک رفاه در محیط رقابتی کنونی، در گرو برنامه‌ریزی مطلوب با رویکردی آینده‌نگر است بدین منظور استراتژی بانک رفاه در قالب” راه رفاه” تدوین شده است که این نقشه به عنوان سند راهبردی میان مدت بانک در گذار به خصوصی که با تمرکز بر برآورده‌سازی متوازن نیاز‌های کلیه ذینفعان بانک تدوین شده است، راهنمای بانک در این مسیر خواهد بود.

اهداف راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات
این بانک  با مشارکت جمعی و تمرکز بر سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های صنعتی، به اجرای کامل قانون بانکداری بدون ربا پرداخته و نیز در زمینه گسترش بانکداری الکترونیک به عنوان یکی از اهداف استراتژیک در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات کوشابوده و همواره در تکاپوست تا بتواند به عنوان عضوی از جامعه بانکی کشور، چشم‌اندازی روشن در عرصه خدمتگزاری در طول سالیان در پیش رو ترسیم نماید.

بی شک وجود گوهر اعتماد و رضایت و همراهی شما مشتریان و سایر هموطنان عزیز کشور اسلامی‌مان، ما را در کسب افتخار امر غرورآفرین خدمات‌رسانی صادقانه، موفق و سرافراز خواهد نمود.

 

 ترکیب نیروی انسانی از لحاظ جنسیت در پایان تیر ماه 1394

 

جنسیت

تعداد کارکنان

زن

1906

مرد

8631

جمع

10537

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄  2  =