وضعیت بازار طلا را در روزهای آینده

کاهش ارزش یوآن بر ارزش دلار و مسائل مالی جهان تاثیرگذار است که به نظر می آید در چند روز آینده در وضعیت فعلی به ثبات برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با سایت طلا با بیان اینکه قیمت طلا در روزهای آینده از ثبات نسبی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به تغییر و تحولاتی که در روزهای گذشته در بازارهای جهانی رخ داد، می توان پیش بینی کرد که بهای طلا در بازار بین المللی تا پایان هفته جاری بالاتر از سطح 1100 دلاری باقی بماند.

وی با اشاره به کاهش ارزش یوآن چین در بازارهای جهانی در هفته گذشته و تاثیر آن بر شاخص های اقتصادی آمریکا اظهار کرد: کاهش ارزش یوآن بر ارزش دلار و مسائل مالی جهان تاثیرگذار است که به نظر می آید در چند روز آینده در وضعیت فعلی به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص روند بهای طلا در بازار کشور نیز عنوان کرد: با توجه به نوسانات محدود قیمت ارز در بازار، پیش بینی می شود که قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نیز مانند بازارهای جهانی تا روز جمعه ثابت باقی بماند و در این روز باید شاهد تغییرات در مسیر قیمت طلا باشیم.
کشتی آرای با اعلام اینکه حدود دو هفته ای است که بازار از رکود پایداری که به آن دچار شده بود، خارج شده افزود: بازار طلا و جواهر کشور با توجه به روزهای پایانی تابستان و نزدیک شدن به ایام ماه محرم رونق به بازار برگشته و وضعیت خرید و فروش بهتر از ماه های گذشته و در حال حاضر بازار از رواج نسبی برخوردار است که ارزیابی می شود تا اواخر شهریور نیز این رونق را دارا باشد.

وی در خصوص آخرین اخبار از موضوع مالیاتی این صنف نیز به سایت طلا گفت: تعاملی که سازمان امور مالیاتی با 40 اتحادیه در پایان تیر ماه صورت داد، باعث شد این اتحادیه ها بتوانند مالیات اعضای خود را به خصوص اشخاصی که مشکل برگه قطعی داشتند را حل کنند و برگه های قطعی مالیات مربوط به سال 92 این افراد را صادر تا اظهارنامه مالیاتی خود را در وقت مقرر به سازمان تحویل دهند.

 رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: با توافقاتی که اتحادیه ها با مالیات های مرکز صورت دادند، موجب کاهش التهاب ها در خصوص برگه قطعی مالیات شد.

وی در زمینه بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز اظهار داشت: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده مقرر شده در پایان دوره آزمایشی، قانون به صورت رسمی در مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصویب برسد که هنوز وارد صحن علنی مجلس نشده که بر روی آن بحث شود اما مسلماً تغییراتی در قانون مالیات بر ارزش افزوده ایجاد خواهد شد.

کشتی آرای در خاتمه درباره نرخ مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: نرخ مالیات بر ارزش افزوده بعد از تصویب و اعلام نهایی آن به اطلاع خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  +    =  42