پژوهشگاه نفت باید بازآرایی و بازطراحی شود

مدیر‌کل تشکیلات و روش‌های وزارت نفت:

مدیر‌کل تشکیلات و روش‌های وزارت نفت گفت: پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان یک قطب تحقیقاتی و پژوهشی صنعت نفت و گاز نه تنها در خاورمیانه، بلکه در ابعاد بین‌المللی از اهمیت بسزایی برخوردار است و طی دو سال اخیر شاهد ایجاد تحولی متفاوت در امر پژوهش و فناور‌ی‌های دانش‌بنیان در آن بوده‌­­­ایم‌.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، سیروس دهقان مدیسه در بازدید از پژوهشگاه صنعت نفت، اظهار کرد: همسو با ابلاغ رویکردها و جهت گیری‌های وزارت نفت درباره اصلاح ساختار سازمانی صنعت نفت و گاز کشور، پژوهشگاه صنعت نفت در این عرصه پیشتاز بوده و راس راهبردی این سازمان با مد نظرگرفتن این چشم انداز، پژوهشگاه را به سمت چابک سازی و منطقی سازی در لایه‌های عملیاتی و صف پیش برده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از این رو ساختار اقدامات انجام شده در خصوص بازاریابی و چابک‌سازی مناسب بوده و این سازمان نیازمند بازآرایی و باز طراحی است تا بتواند همچنان در راستای راهبردهای نوین طراحی شده از سوی مهندس زنگنه، وزیر نفت در مسیر موفقیت آمیز خود به حرکت ادامه دهد.

دهقان، هدف از این بازدید را تطبیق برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی با ساختار پژوهشگاه، مروری بر برنامه‌ها، فعالیت‌های پژوهشی و مناسبات آینده این سازمان با مراکز علمی – تحقیقاتی و متقاضیان فناوری اعلام کرد و افزود: تطبیق پذیری بارز پژوهشگاه در تحقق اهداف عالی وزارت نفت را می‌توان هم راستا با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی،‌ رویکردهای مقام معظم رهبری به ویژه در تدوین برنامه ششم و برنامه ارائه شده از سوی وزیر نفت به مجلس شورای اسلامی برشمرد.

وی، ضمن ابراز خرسندی از جایگاه پژوهشگاه به عنوان یک سازمان دانش‌بنیان و شایسته سالار از آن به عنوان یک سازمان معین و یاوری که علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی به دنبال ارائه راهکار برای حل مشکلات و نیازهای حقیقی صنعت نفت کشور به ویژه در حوزه تولید، افزایش تولید و صیانت از ذخایر و مخازن ملی است، یاد کرد.

مدیر کل تشکیلات و روش‌های وزارت نفت، درباره اهمیت سرعت بخشی در عملیات و تسهیل‌سازی به پاسخگویی نیاز متقاضیان، افزود: من این را به فال نیک می‌گیرم که پژوهشگاه صنعت نفت، پس از پرداختن به بحث چابک‌سازی ساختار سازمانی، با هدف تحقق اهداف عالی وزارت نفت، موضوع انتخاب و به کارگیری نیروهای توانمند، نخبگان و استعدادهای برتر را در پیش گرفته است.

دهقان، در حین بازدید از پردیس‌های پژوهشگاه صنعت نفت از ابتکار عمل بوجود آمده از سوی این مجموعه در سال‌های اخیر و پاسخگویی مناسب به صنعت نفت ابراز خرسندی کرد و گفت: در آینده‌ای نزدیک برای رصد بیشتر پیشرفت‌های پژوهشگاه به این مجموعه خواهد آمد.

وی اظهار امیدواری کرد که همکارانش در کمترین زمان ممکن در خصوص بازآرایی سازمان پژوهشگاه اقدام کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  5  =