ضرورت ارتباط محققان دانشگاهی و پژوهشگاهی با صنایع با فناوری بالا

احمدی در بازدید از شرکت پنها تاکید کرد

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به همراه هیئتی از مدیران کل این معاونت و رؤسای پژوهشگاه‌های هوافضا و مواد وانرژی وزارت علوم از شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) بازدید کرد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر وحید احمدی در این بازدید با قدردانی از همت محققان و پژوهشگران شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: هدف از انجام این بازدید آشنایی با توانایی‌ها و امکانات مجموعه ایران پنها و بررسی راهکارهای افزایش تعامل آن با مجموعه‌های دانشگاهی و پژوهشی وزارت علوم است.

وی افزود: فعالیت‌های شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردی ایران از لحاظ کاربرد دانش و فناوری، اهمیت استراتژیک، منافع اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده برای ثروت ملی اهمیت بالایی دارد و ضرورت دارد با ایجاد ارتباط ارگانیگ با مجموعه‌های دانشگاهی و پژوهشی وزارت علوم امکان هم افزایی توانایی‌های هر دو مجموعه را برای توسعه کشور فراهم کنیم.

احمدی به اهمیت ارتباط محققان دانشگاهی و پژوهشگاهی کشور با صنایع با فناوری بالا مانند صنعت هوایی اشاره و اظهار کرد: شناخت دو طرف از نیازها و توانمندی‌های یکدیگر لازمه ایجاد تعامل است.

سپس سرتیپ خلبان دکتر محمد احمد آبادی، مدیرعامل شرکت پنها، به ارزش بالای اقتصادی خدمات آموزشی، تعمیراتی و مشاوره‌ای در حوزه هوایی اشاره و تصریح کرد: صادرات این نوع خدمات برای کشور هم ارزش اقتصادی بالایی دارد و هم موجب افزایش اعتبار علمی و پژوهشی کشور می‌شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت این شرکت پس از دوران دفاع مقدس و تلاش‌های شبانه روزی پژوهشگران آن برای تعمیرات اساسی، بازسازی بالگردها و ساخت قطعات بالگرد گفت: در سال‌های اخیر این مجموعه شروع به طراحی و ساخت بالگرد کرد که تاکنون سه بالگرد ساخته شده نیز رونمایی شده است.

بازدید تیم اعزامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از مرکز اسناد شرکت پنها، خط تعمیر اساسی بالگردی، مرکز آموزش و پژوهش شرکت پنها موجب شد که زمینه انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شرکت پنها فراهم شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  4