پایش بیماری مادرزادی قلبی در افراد سالخورده باید دقیق تر باشد

محققان امریکایی تاکید دارند که بیماری مادرزادی قلبی در افراد سالخورده باید با حساسیت و دقت بیشتری مورد ارزیابی و پایش قرار گیرد.

به گزارش سرویس علمی پژوهشی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ این پژوهش بر سیر طبیعی، پیامدهای ترمیم در دوران کودکی و یا تشخیص اولیه‌ی دیرهنگام بیماری قلبی مادرزادی در این افراد تمرکز دارد. در این بررسی افراد بالاتر از 40 سال مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی (CHD) مورد بررسی قرار گرفته اند.

محققان می گویند: برای شرایط ساده بیماری مادرزادی قلبی بدون مشکلات همودینامیک که پس‌ از 40 ‌سالگی تشخیص داده می‌شود، منطقی است که متخصص قلب عمومی ارزیابی را در مشاوره با یک متخصص باتجربه انجام‌ دهد. برای شرایط متوسط تا پیچیده، ارزیابی اولیه باید در یک مرکز تخصصی بیماری قلبی حاد صورت بگیرد و پیگیری با هماهنگی متخصص قلب باشد. لازم است سوابق پزشکی بیمار به‌ ویژه یادداشت‌های عمل‌ جراحی و کاتتریزاسیون قلبی از بایگانی پزشکی مرکز بررسی‌ کننده دریافت شود.

آنها می گویند: در مبتلایان بیماری قلبی حاد غیرطبیعی بودن ریتم ضربان قلب شایع است و باید در آنها پایش سالانه از‌ جمله الکتروکاردیوگرام، هولترمانیتورینگ و تست ورزش دوره‌ای انجام شود.

به گفته آنها در این بیماران فعالیت فیزیکی توصیه می‌شود. فعالیت جنسی مانعی ندارد مگر برای کسانی‌ که مبتلا به نارسایی قلبی جبران‌ نشده یا پیشرفته، بیماری دریچه‌ای علامت‌دار، یا آریتمی غیرقابل کنترل هستند.

محققان تاکید می کنند: اکوکاردیوگرافی و تصویربرداری پیشرفته مبتلایان به بیماری مادرزادی حاد باید توسط متخصصان قلب باتجربه انجام شود. در این بیماران اقدام به جراحی نیز باید در مراکز دارای تجربه‌ی‌ کافی این جراحی‌ها صورت‌ گیرد و ارزیابی دقیق قبل‌ از جراحی، لازم و ضروری است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

74  −    =  69