چرا بیشتر افراد پشت میزنشینی را شغل می‌دانند؟

درحالی که امروز نگاه جامعه به مقوله اشتغال به گونه‌ای است که شغل را در پشت میزنشینی و جذب افراد در سازمان‌ها و ادارات دولتی می‌بینند اما کارشناسان تاکید دارند که برای تغییر این دیدگاه ابتدا باید تفکر کارآفرینی در میان نوجوانان و جوانان شکل گرفته و مفاهیم کار و کارآفرینی در آنها بارور شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بی تردید کارآفرینی، جوامع را پویاتر، ایده‌های نوآورانه را شکوفاتر و سرنوشت نسل‌های آینده را روشن‌تر می‌سازد از این رو لازم است تا نوجوانان و جوانان پیش از ورود به بازار کار با فضای واقعی کسب و کار آشنا شده و در جهت افزایش مهارتهای خود گام بردارند تا آینده شغلی بهتری داشته باشند.

در این راستا وزارت کار ایده‌ها و برنامه‌های مختلفی را به منظور توسعه و ترویج کارآفرینی در کشور، آشنایی نسل جوان با فرهنگ کار و گسترش مهارت آموزی در بنگاه‌ها، دانشگاه‌ها و صنایع دنبال می‌کند که اجرای این برنامه‌ها می‌تواند بخش اعظمی از نیاز بازار کار و دغدغه دانش آموختگان برای ورود به فضای کسب و کار را برطرف کند.

حسن طایی – معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی – معتقد است: فرآیند تربیتی فرزندان از سالهای دبستان و دبیرستان آغاز می‌شود و برای اینکه آنها بتوانند از آینده شغلی قابل قبولی برخوردار باشند آشنایی با شروع یک کسب و کار امری ضروری است.

او می‌گوید: اولین گام کارآفرینی و مشارکت اجتماعی در خانواده و منزل شکل می‌گیرد و فرزندان می‌توانند در بخشی از کارهای منزل از جمله خرید مایحتاج روزانه مشارکت داشته باشند و از این طریق حضور موثر خود در خانه، مدرسه، جامعه و بازار کار را به نمایش بگذارند.

معاون اشتغال وزیر کار از والدین می‌خواهد تا ضمن آموزش مسوولیت پذیری، روش‌های کسب و کار را نیز به فرزندان خود بیاموزند و آنها را با فرهنگ کار و کارآفرینی آشنا کنند.

آموزش روشهای کسب و کار از دوران ابتدایی آینده شغلی بهتری می‌سازد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  50