تفاهم‌نامه ترابردپذیری شماره موبایل مبادله شد

در حال حاضر در دنیا حدود 70 کشور به ارائه ترابرد پذیری شماره‌ها پرداخته‌اند و از سوی دیگر 14 کشور هم در حال پیگیری این روند هستند که در نهایت 320 اپراتور دنیا درگیر اجرای این طرح شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات درمراسم انعقاد تفاهم‌نامه اصول حاکم بر خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP) با تاکید بر لزوم فعالیت همزمان رگولاتوری و اپراتورها در این زمینه اظهار کرد: لازم است این طرح به صورت همگام در بخشهای مختلف پیش برود و بر همین اساس 22 بهمن امسال کار اجرایی و عملیاتی اولیه این طرح اجرایی خواهد شد.

علی اصغر عمیدیان همچنین اظهار کرد: بر اساس اساسنامه، این وظیفه بر عهده سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قرار دارد که با توجه به محصولات متنوع بخش ICT از وجود آزمایشگاه‌های قدرتمند و مجهز در این زمینه اطمینان خاطر ایجاد کنند. بر همین اساس امروز شاهد اعطای اعتبارنامه به پنج آزمایشگاه تایید نمونه تجهیزات ارتباطی نیز خواهیم بود.

او در بخش دیگری از صحبتهای خود به اعطای پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم ثابت (وایمکس) به شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل اشاره کرد و گفت: بیش از این طی شش سالی که از فعالیت وایمکس در کشور می گذشت، شرکتهای مختلف مجوز فعالیت در این بخش را داشتند و این فعالیتها به هفت استان محدود می‌شد اما اکنون به منظور حفظ سرمایه‌گذاری‌های انجام شده با ارتقاء پروانه‌های وایمکس به فناوری‌های بالاتر از قبیل TDLTE موافقت کرده و برای شرکت ایرانسل مجوز فعالیت در سطح 24 استان داده شده است.

سرمایه‌گذاری 2700 میلیارد تومان همراه اول

وحید صدوقی – مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار – نیز در این مراسم به ارائه توضیحاتی پرداخته و اظهار کرد: طی یکسالی که از فعالیتهای همراه اول در زمینه 3G می‌گذرد، 4200 سایت نسل سه در کشور راه‌اندازی شده و بر این اساس می‌توان ادعا کنیم که بزرگترین شبکه نسل 3 کشور را داریم.

وی همچنین اظهار کرد: برای سال جاری بودجه‌ای بالغ بر 2700 میلیارد تومان برای نوسازی شبکه خود در نظر گرفته‌ایم و با طرح‌های مختلف تلاش داریم دسترسی مردم به خدمات همراه اول را ارتقاء بخشیم.
صدوقی اظهار کرد: ما ادعا داریم که جوانترین شبکه ارتباطی کشور را داریم و علی‌رغم آن که بیش از 20 سال از فعالیت‌مان می‌گذرد طی دو سال گذشته کل شبکه خود را نوسازی کرده‌ایم.
صدوقی همچنین متذکر شد: همراه اول از دو هفته پیش نیز خدمات نسل 3 با فرکانس 900 را پیگیری کرده است.

12.5 میلیون کاربر 3G و 4G ایرانسل

علیرضا قلمبر دزفولی – مدیر عامل ایرانسل – نیز در این مراسم از نصب 6000 سایت نسل 3 و 4 خبر داد و اظهار کرد: به طور متوسط طی یکسال گذشته روزی 16 بار سایت نصب کرده‌ایم که این رقم در منطقه رکوردی جدید محسوب می‌شود که ممکن است در سطح دنیا نیز رکورد دار باشد.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر ایرانسل 23 میلیون کاربر اینترنت دارد که از این میان 12.5 میلیون نفر کاربر اینترنت نسل 3 و 4 بیش از 500 هزار نفر کاربر وایمکس هستند و در مجموع در میان مشترکان اپراتور دوم بیش از 23 میلیون گوشی هوشمند در حال استفاده است.

دزفولی همچنین اظهار کرد: ما در حال حاضر روزانه 300 ترابایت مصرف دیتا داریم که بر این اساس می‌توان گفت که بزرگترین مصرف کننده دیتا کشور هستیم.

اما دزفولی در بخش پایانی صحبتهای خود نیز به ارائه آماری پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر در دنیا حدود 70 کشور به ارائه ترابرد پذیری شماره‌ها پرداخته‌اند و از سوی دیگر 14 کشور هم در حال پیگیری این روند هستند که در نهایت 320 اپراتور دنیا درگیر اجرای این طرح شده است که از این میان برخی کشورها مانند آلمان در سال 2002 و برخی کشورهای دیگر در سال 2001 این طرح را اجرا کرده‌اند. حتی در سطح منطقه نیز برخی کشورها در سال 2006 و حتی کشورهایی مانند پاکستان و ترکیه در سالهای 2007 و 2008 به اجرای این طرح پرداخته‌اند و حتی در کشوری مانند غنا نیز در سال 2011 انجام شده است.

ورود رایتل به عرصه 4G

مجید فضلی – مدیرعامل رایتل – نیز در این مراسم اظهار کرد:‌ طی دو سال گذشته تعداد مشترکان فعال رایتل از 350 هزار مشترک به 4 میلیون رسیده است و همچنان رایتل با تحت پوشش قرار دادن 350 شهر بیشترین پوشش 3G کشور را داد که امید می‌رود تعداد این طرح‌ها تا پایان سال به 407 شهر را خبر داد.
وی همچنین از مصرف روزانه، 100 ترابایت داده در شبکه رایتل خبر داد و متذکر شد: به زودی اپراتور سوم شبکه LTE را نیز راه‌اندازی خواهد کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  1  =