علوم پایه کلید توسعه علم و فناوری است

وزیر علوم در پیامی به چهل و ششمین کنفرانس ریاضی کشور:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به چهل و ششمین کنفرانس ریاضی کشور که در دانشگاه یزد برگزار شد، علوم پایه را کلید توسعه علم دانست.

به گزارش سرویس علمی ایسنا دکتر محمد فرهادی برگزاری مستمر این کنفرانس را در زمره فعالیت های ماندگار و نشانگر عزم و همت والای فرهیختگان کشور دانست.

وی در این پیام تصریح کرد:برای جامعه علمی کشور باعث بسی افتخار است که شاهد برگزاری چهل و ششمین کنفرانس ریاضی هستیم. بی‌شک، چنین تداومی در سایه تلاش متفکران، پژوهشگران و نوآوران عرصه علم و فناوری تحقق یافته و در زمره فعالیت‌های ماندگار و نشانگر عزم و همت والای فرهیختگان کشور است.

فرهادی افزود: نقش علمای ریاضی ایران در پیشرفت این علم و علوم قبل و بعد از اسلام بر کسی پوشیده نیست و نام اندیشمندان بزرگ ایرانی همواره چون نگینی درخشان بر تارک این شاخه تنومند علم درخشیده است.

وزیر علوم ادامه داد: در قرون معاصر و بخصوص در قرن اخیر که کشور های پیشرفته جهان، کلید جریان توسعه علم و فناوری را در توسعه و پیشرفت علوم پایه و خصوصا علم ریاضیات یافته‌اند، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم به این نکته باور دارد که پیشرفت های علمی و صنعتی زمانی محقق می‌شود که پایه های علمی آنها تقویت شده و مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این بین تقویت نقش انجمن‌های علمی به عنوان موسسه‌های غیردولتی با کمترین هزینه برای دولت و با در اختیار داشتن نیروی متخصص و کارآمد در این انجمن‌ها رویه مناسبی است و با استفاده از این نیروی عظیم می‌توان قدم‌های بزرگی در جهت این مهم برداشت.

فرهادی اضافه کرد: در همین راستا انجمنِ ریاضی ایران با قدمتِ نزدیک به نیم قرن در تداوم، پیوستگی و توسعه ریاضیات کشور با همت بزرگان این رشته نقش آفرینی کرده است و جمعیت زیاد بزرگانی از این مرز و بوم که در خارج از کشور هم این پرچم را زمین ننهاده‌اند و هر روز افتخاری را برای کشور رقم می‌زنند، وظیفه دولتمردان را سنگین‌تر می‌کند.

وی ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های انجمن ریاضی، از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان در دانشگاه یزد و همه ریاضی دانانی که در این کنفرانس گردهم آمده‌اند قدردانی و تاکید کرد: بر این باورم که ارائه دستاوردهای ارزشمند این همایش خواهد توانست بیش از پیش در ارتقای جایگاه ایران در علم ریاضیات و همه علوم که ریاضیات بنیان آنهاست مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  40