لزوم توجه ویژه به بخش کشاورزی، آب و محیط زیست در چهارمحال و بختیاری

رئیس جدید پارک علم و فناوری استان تاکید کرد

رئیس جدید پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری طی آیینی با حضور مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری معرفی شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری، خدابخش مرادی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در این آیین توسعه پایدار را یکی از مقوله‎های مورد توجه نظام اسلامی، دولت‎ها و مطالبات مردم دانست و با تاکید بر اینکه نگاه یک جانبه به توسعه خطاست، تصریح کرد: تجربه نشان داده است کشورهایی که به یک بعد از توسعه توجه کرده‌اند، پیشرفت ماندگاری نداشته‎اند.

وی با تاکید بر اینکه مبنای حرکت امروز دولت تحقق توسعه پایدار است، افزود: توسعه‌ای می‎تواند پایدار و همه جانبه باشد که دانش محور و دانش باور باشد.

مرادی تاکید کرد: اگر در اجرای سیاست‎ها و برنامه‎ها علم، دانش، صاحبنظران، دانش پژوهان و اهل فکر و تدبر جایگاه ویژه داشته باشند، به طور قطع توسعه و پیشرفت رقم خواهد خورد.

در ادامه رحیم ابراهیمی، رئیس سابق پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری افتتاح مرکز تخصصی رشد فناوری در استان را یکی از مهم‎ترین اقدامات دوران مدیریت خود عنوان کرد.

وی همچنین شناسایی ظرفیت‎ها، فرصت‏ها، توانمندی‎ها و تهدیدهایی که استان با آن مواجه است را یکی دیگر از این اقدامات برشمرد.

ابراهمی افزود: راه‎اندازی مجتمع کارگاهی، گرفتن ردیف بودجه و چارت سازمان و میزبانی از مدیران ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور در سال گذشته بخشی از اقدامات انجام گرفته در این نهاد است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته موفق به جذب بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای پارک شدیم که بیش از10 میلیارد ریال آن در سال گذشته هزینه شد و مابقی آن در سال جاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه اسماعیل پیرعلی خیرآبادی، رئیس جدید پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: پارک علم و فناوری تعامل سازنده و همراهی و همدلی گسترده‎ای با دانشگاه‎های استان به ویژه جهاد دانشگاهی خواهد داشت.

وی بر لزوم توجه ویژه به بخش کشاورزی، آب و محیط زیست به عنوان سرمایه‌های اصلی استان تاکید کرد و گفت: فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه کم‌رنگ است که باید با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

68  +    =  72