معافیت بخشی از مالیات واحدهای صنعتی که با دانشگاه‌ها همکاری می‌کنند

معاون پژوهش و فناوری وزیر صنعت اعلام کرد

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای صنعتی به شرط عقد قرارداد تحقیقاتی با دانشگاه‌ها تا 10 درصد از مالیات ابرازی معاف خواهند بود.

به گزارش خبرنگار پژوهشی منطقه آذربایجان شرقی، علی‌اصغر توفیق در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده واحدهای تحقیق و توسعه مراکز صنعتی کشور از 1500 واحد به شش هزار واحد تا پایان دولت یازدهم افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید جایگاه ویژه‌ای برای تحقیق و توسعه در مراکز صنعتی و معدنی قائل است و معادن کشور در صورت داشتن فعالیت‌های تحقیقاتی تا 10 درصد از پرداخت حقوق گمرکی معاف می‌شوند.

وی با بیان اینکه علم و دانش جوانان ایرانی جزو دارایی‌های نامشهود کشور بوده و می‌تواند به سایرکشورها صادر شده و ارزآور شود، گفت: بنگاه‌های صنعتی و معدنی که فعالیت‌های تحقیقاتی منجر به بهبود شرایط زیست محیطی یا ثبت اختراع داخلی و خارجی داشته باشند، تا 50 درصد هزینه‌هایشان را دولت پرداخت می‌کند.

توفیق به مشوق‌های دولت برای توسعه صنعت کشور اشاره کرد و گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در صورت همکاری با واحدهای صنعتی ضمن دریافت حقوق از دانشگاه از بخش صنعت نیز می‌توانند حق‌الزحمه دریافت کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  −    =  9