رقابت ۲۳۰ کودک ایرانی برای شکست ماشین حساب با چرتکه

سومین جشنواره کودکان هوشمند با حضور دانش‌آموز منتخب از سراسر ایران، صبح جمعه ششم شهریور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، در این جشنواره 229 کودک پنج تا 12 ساله که محاسبات اولیه ریاضی را با بهره‌گیری از چرتکه و تصویرسازی ذهنی با سرعتی بالاتر از ماشین حساب انجام می‌دادند در رقابتی نزدیک با یکدیگر، توانایی‌ و استعداد خارق‌العاده‌شان را به نمایش گذاشتند.

روح الله مخبریان، مدیرعامل موسسه برگزارکننده این رقابت‌ها استفاده از چرتکه و آموزش صحیح آن به کودکان را راهی برای خلاق‌تر کردن و بارورسازی ذهن آنها عنوان کرد.

وی که در موسسه خود، آموزش محاسبات ذهنی ریاضی با استفاده از چرتکه را که بر گرفته از کشورهای آسیای شرقی است در قالب یک برنامه جامع به کودکان آموزش می دهد، خاطرنشان کرد: محاسبات ذهنی ریاضی، شکلی از آموزش به منظور توانمند سازی کودک برای انجام محاسبات، بدون استفاده از هرگونه ابزاری مانند ماشین حساب و… است. کودک، با استفاده از این تکنیک قادر خواهد بود قدرت ذهنی خود را افزایش دهد.

مخبریان تصریح کرد: امروزه بیش از چهار هزار مرکز در سراسر جهان این آموزش پویا را در زمینه ریاضیات توصیه می کنند. این موسسه هم با تاییدیه رسمی از دفتر تکنولوژی وزارت آموزش و پرورش در آموزش محاسبات ذهنی ریاضی به رسمیت شناخته شده و در سراسر ایران آغاز به کار کرده و محور فعالیت آن، آموزش خلاقیت و ارائه آموزش محاسبات ذهنی ریاضی با استفاده از چرتکه برای اولین بار درایران در گروه سنی بین پنج تا ۱۲ سال است.

مخبریان در پایان از راهیابی کودکان برگزیده در سومین جشنواره کودکان هوشمند به مسابقات بین‌المللی محاسبه با چرتکه 2015 در استانبول خبر داد و ابراز امیدواری کرد: گسترش فن‌محاسبه با چرتکه در مدارس و بین دانش‌آموزان به کاهش اضطراب آنان از حل مسائل ریاضی منجر شده و می‌تواند به بالفعل شدن استعدادهای بالقوه آنها بینجامد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  4  =