لزوم تسری مقررات حاکم بر نظام نقشه‌برداری کشور بر بکارگیری فناوری «پهپاد»

در کمیسیون معین شورای عالی نقشه‌برداری بررسی شد

اعضای کمیسیون معین شورای عالی نقشه‌برداری سازمان نقشه برداری کشور در نشست شهریورماه (پنجمین جلسه سال جاری)، لزوم تسری مقررات حاکم بر نظام نقشه برداری کشور بر به کارگیری فناوری «پهپاد» در تهیه نقشه و اطلاعات مکانی را بررسی کردند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، در این جلسه اعضای کمیسیون معین درباره تدوین قوانین در مورد پهپادها در کشور که در حوزه تهیه نقشه و اطلاعات مکانی فعال هستند، بحث و تبادل نظر کردند. چرا که سیاستگذاری و راهبری کلی در امور مربوط به تهیه نقشه، ایجاد هماهنگی در تمام فعالیت‌های نقشه برداری، سیاستگذاری در زمینه ارتقای سطح علمی و فنی نقشه برداری و اطلاعات مکانی از وظایف شورای عالی نقشه‌برداری است.

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، در حال حاضر برخی شرکتهای خصوصی با استفاده از پهپاد، عملیات عکسبرداری جهت تهیه نقشه را انجام می‌دهند. اما برخلاف قوانین مدون و دقیق پرنده‌های سرنشین دار، قوانین مشخصی در مورد پرنده‌های بدون سرنشین (پهپاد) وجود ندارد. علاوه بر این حساسیت پرواز در مناطق نظامی، امنیتی، جمعیتی و صنعتی و فعالیت چند رشته‌ای و تداخل وظایف نیز موضوعاتی است که اعضای کمیسیون معین درباره آنها گفت‌وگو کردند.

در همین راستا مقرر شد تا با تشکیل یک کارگروه، قوانین و آیین‌نامه مربوط به پهپادها در کمیسیون معین به صورت پیش نویس، تهیه و سپس جهت تصویب به شورای عالی نقشه برداری ارائه شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  65  =  70