اولین دوره کارآفرینی سلامت در کرمانشاه آغاز به کار کرد

با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت؛

اولین دوره اینوتک (کارآفرینی سلامت) دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور 120 پژوهشگر، مخترع و برگزیده جشنواره‌های علمی از 18 استان کشور امروز در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه کرمانشاه، دکتر حسین کریم، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین افتتاح این همایش که با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت برگزار شد، با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه اظهار کرد: قطعا اگر صنعت و دانشگاه هر کدام در مسیر جداگانه حرکت کرده و بدون حضور دیگری به کار خود ادامه دهند، راه به جایی نخواهند برد.

وی با بیان اینکه لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه برای پیشرفت و توسعه هر دو بخش در کشورهای پیشرفته در تجربه ثابت شده است، گفت: قطعا اگر این ارتباط در کشور به نحو مطلوب شکل گیرد توسعه صنعت و دانشگاه و کشور را شاهد خواهیم بود.

کریم با بیان اینکه این همایش برای اولین بار در کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت: قطعا برگزاری این همایش در کرمانشاه خالی از اشکال نخواهد بود و تمام تلاشمان در جهت بهتر برگزار شدن این همایش و بروز نوآوری و خلاقیت در آن است.

محمود امیری رییس مرکز فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این آیین با اشاره به حضور مدیران عامل شرکت‌های اینوتک از حوزه‌های مختلف سلامت کشور در این همایش، گفت: در این همایش پنج روزه در گام اول ایده‌های نو جمع آوری شده و در گام بعدی هیات داوران ایده‌های نوآورانه را از بین مجموع ایده‌ها انتخاب می‌کنند.

وی افزود: در گام سوم تیم‌های صاحب ایده‌های منتخب در جهت توانمندسازی ایده‌های خود در کارگاهی با حضور اساتید مجرب شرکت می‌کنند و در گام بعدی تیم‌ها بر روی ایده خود کارگروهی انجام می‌دهند.

امیری افزود: در نهایت تیم‌ها در پایان همایش ایده‌های تکمیل شده خود را ارائه می‌دهند و از طرف صندوق پژوهش و فناوری و معاونت عملی ریاست جمهوری وام فناورانه به آنها در جهت حمایت از ایده نوآورانه آنها اعطا می‌شود.

گفتنی است، در این همایش پنج روزه از 10 تا 14 شهریورماه 120 نخبه، مخترع و برگزیده جشنواره‌های علمی از 18 استان کشور به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =