معاونت علمی ریاست‌جمهوری به کسب و کارهای فناورانه غیرعلمی به راحتی مجوز می‌دهد

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی:

رییس پارک علم‌وفناوری خراسان رضوی با انتقاد از این که برخی از مسؤولان قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را باور ندارند، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به کسب و کارهای فناورانه غیر علمی به راحتی مجوز می‌دهد و این روند می‌تواند در آینده برای فعالیت‌های پارک‌های علم و فناوری اختلال ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا دکتر علم‌الهدی، در نشست روسای پارک های علم‌وفناوری با تاکید بر این که باید ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق پارک‌های علم و فناوری اعطا شود، افزود: این درحالی است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان کرده است.

وی با انتقاد از این که برخی از مسؤولان قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را باور ندارند، اجرای این قانون را سلیقه‌ای دانست.

کمبود اعتبارات پارک های علم وفناوری تازه تاسیس

دکتر سعیدی، رئیس پارک علم وفناوری کردستان نیز در این نشست مشکل اصلی پارک های تازه تاسیس را کمبود بودجه برای تامین زیرساخت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: از این رو لازم است تا ردیف بودجه مشخصی برای ایجاد فضای فیزیکی به پارک های تازه تاسیس اختصاص یابد.

وی با بیان این که با توجه به این مشکلات زیرساختی نمی‌توان انتظار داشت، پارک‌های تازه تاسیس نسبت به پارک های باسابقه رونق یابند، اظهار داشت: از این رو درخواست داریم بودجه پارک های علم وفناوری تازه تاسیس افزایش یابد.

ضرورت تدوین برنامه جامع برای پارک های تازه تاسیس

در این نشست همچنین دکتر معتمدی، رئیس پارک علم و فناوری مازندران، مشکلات پارک‌های تازه تاسیس را دارای سابقه فعالیت طولانی دانست و خواستار شناسایی مشکلات این پارک‌ها شد.

وی ادامه داد: در این راستا نیاز است تا برنامه جامعی برای تامین نیازهای اولیه پارک های علم و فناوری تازه تاسیس تدوین شود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

53  −  47  =