اعتقاد به آزمایش کردن در کلاس‎های علوم و فیزیک کمرنگ است

مسئول گروه فیزیک دفتر تالیف کتاب‎های درسی:

مسئول گروه فیزیک دفتر تالیف کتاب‎های درسی بخش‎های علوم و فیزیک گفت: متاسفانه در رابطه با آزمایشگاه علوم تجربی مشکلات فراوانی وجود دارد که اولین مشکل آن شاید این باشد که اعتقاد به آزمایش کردن در کلاس‎های علوم و فیزیک، کمرنگ است.

احمدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، بیان کرد: معلم باید اعتقاد داشته باشد اگر وقت تدریس آن کم شده اولویت را به آزمایش بدهد، قسمت‎های تئوری را خود دانش‎آموزان می‎توانند مطالعه کنند.

مسئول گروه فیزیک دفتر تالیف کتاب‎های درسی بخش‎های علوم و فیزیک اظهار کرد: همچنین نمره آزمایشگاه مستقل نیست برای همین دانش‎آموزان نسبت به این مورد کمتر توجه می‎کنند.

احمدی تصریح کرد: امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات ما محدود بوده و در این مورد بسیاری از افراد گله‎مند هستند. در دنیای امروز کلاس فیزیک به گونه‎ای طراحی می‎شود که مکانی ثابت باشد و دانش‎آموزان در ساعتی که فیزیک دارند به آنجا می‎روند.

وی خاصرنشان کرد: علیرغم اینکه فضای آموزشی ما براساس آزمایش‎های مدرن امروز طراحی نشده و کمبود وسایل آزمایشگاهی داریم اگر نیاز به آزمایش کردن باشد در کتاب‎های ما آزمایش‎هایی طراحی شده که با وسایل محدودی می‎توان آزمایش‎های مهمی را انجام داد. حتی دانش‎آموزان می‎توانند آنها را انجام دهند و دانش خود را ارتقا دهند.

مسئول گروه فیزیک دفتر تالیف کتاب‎های درسی بخش‎های علوم و فیزیک افزود: آزمایش‎های ساده و دم‎دستی اثربخشی آموزشی آن به شدت بالاتر از آزمایش‎های مدرن و پیشرفته است.

احمدی با اشاره به محتوای کتاب‎های فیزیک و علوم گفت: محتوای این کتاب‎ها به گونه‎ای طراحی شده که دانش‎آموزان در توضیح آن نقش فعال داشته باشند یعنی دانش‏‎‎آموز با یک مسئله برخورد و برطبق مشاهدات خود پیش‎بینی‎هایی می‎کند او باید مشاهدات خود را بیان کند.

وی اضافه کرد: کتاب‎های علوم تجربی با این رویکرد طراحی شده‎اند و کتاب‎های پیشرفته‎تری نسبت به گذشته هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  20