نرم‌افزار واحد حقوقی برای رسیدگی به آمار پرونده‌ها نداریم

مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها:

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان جنگل‌ها، منابع‌طبیعی و آبخیزداری گفت: هیچ‌گونه نرم‌افزار واحد حقوقی برای رسیدگی به آمار پرونده‌ها در کشور وجود ندارد که این سازمان را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا در زنجان، عیسی عباسی در همایش روسای ادارات حقوقی ادارات‌کل منابع‌طبیعی منطقه دو کشوری با اشاره به اهداف این همایش اظهار کرد: از جمله اهدافی که در برگزاری این همایش‌ها در نظر داریم بررسی قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیری است که به تصویب رسیده تا مشکلات موجود را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از مشکلات موجود در این سازمان مربوط به آمار پرونده‌های حقوقی است؛ چرا که اطلاعات دقیقی در این زمینه وجود ندارد، از این رو اقدام به ایجاد نرم‌افزار واحد در این زمینه کرده‌ایم که امیدواریم تا پایان امسال این نرم‌افزار در کل کشور راه‌اندازی شود تا مشکلات این بخش کمتر شود.

وی افزود: با ایجاد این نرم‌افزار واحد می‌توانیم اطلاعات پرونده‌های موجود، رأی‌های صادر شده را به صورت بانک اطلاعاتی جامع و دقیق در اختیار داشته باشیم تا در صورت نیاز به این بانک اطلاعاتی مراجعه کرده و از اطلاعات دقیق موجود استفاده کنیم تا حل مشکلات روند آسان‌تر و سریع‌تری داشته باشد.

در ادامه این همایش، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اقدامت انجام شده در سطح استان تصریح کرد: توزیع نهال طی 10 سال اخیر بیش از هفت میلیون اصله بوده است؛ چرا که استان زنجان با داشتن بیش از 17 هزار هکتار جنگل دست‌کاشت یکی از قطب‌های زراعت چوب کشور محسوب می‌شود. همچنین بیش از 300 هزار اصله نهال در سال‌جاری توزیع خواهد شد. در حوزه آبخیزداری شهری نیز می‌توان به سه پروژه گاوازنگ، سلمانلو و قیدار اشاره کرد.

بهمن اسکندری متذکر شد: بخشی از دلایل تصرف یا ادعای مالکیت اراضی ملی مربوط به تداخل ناشی از اجرای مقررات، مشاعی بودن اراضی، با وجود انساق زراعی ادعای مالکیت به هر عرصه امکان‌پذیر است. همچنین نادیده گرفتن حقوق دامداران از سوی زارعین و عدم توجه کارشناسان در زمان انجام کارشناسی، از دیگر دلایل برای تصرفات به‌شمار می‌رود. در حال حاضر تعداد پرسنل بخش حقوقی منابع‌طبیعی 12 نفر است که شش نفر رسمی و پیمانی، شش نفر قرار داد مشاوره‌ای و 11 پست سازمانی موجود حقوقی پنج پست بلاتصدی دارند.

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام علی‌اصغر رحیمی‌نیا – رییس اداره حقوقی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان – نیز عنوان کرد: یکی از مولفه‌های بسیار مهم برای همکاران حقوقی، مقوله آگاهی‌دهی و ایجاد زمینه شناخت بهره‌برداران از منابع‌طبیعی است، زیرا هر چقدر میزان آگاهی در این حوزه بیشتر باشد، مشکلات راحت‌تر قابل هستند، از این رو فرهنگ‌سازی یکی از اولویت‌های اصلی ما محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه‌هایی از جمله اعزام سفیران انفال به روستاها، جلب مشارکت ائمه‌جمعه استان، نشست چهره به چهره با بخشداران و دهیاران با هدف افزایش سطح آگاهی مسئولان با اهمیت منابع‌طبیعی برگزار کردیم تا بتوانیم اثرگذاری بیشتری در این بخش داشته باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

75  −  66  =